Ο αργός γύρος εξόδου του Lewis Hamilton στις δεύτερες προσπάθειες στο Q3, όντας μπροστά από τον Max Verstappen, έριξε λάδι στη φωτιά σχετικά με την αντιπαλότητα μεταξύ των δύο διεκδικητών του φετινού τίτλου.

Μόλις ένα δεκαπενθήμερο μετά την επαφή του στο Silverstone, η οποία ξεκίνησε μια μεγάλη ιστορία κατηγοριών, ρατσιστικών σχολίων και υποθέσεων σχετικά με το ποιος φταίει και πόσο, η κίνηση του Hamilton χτες στην Ουγγαρία να κινείται με αργό ρυθμό στην πίστα στον γύρο εξόδου του, έχοντας πίσω του τον Max Verstappen, έγινε αντιληπτή ως ψυχολογικός πόλεμος με στόχο να αποτρέψει τον οδηγό της Red Bull από το να κατακτήσει την pole position για τον σημερινό αγώνα.

Με τον Verstappen να περνά την γραμμή εκκίνησης/τερματισμού για ένα μόλις δευτερόλεπτο και τον teammate του, Sergio Perez να μην τα καταφέρνει καν, πολλοί ήταν αυτοί που κατάλαβαν πως όλα όσα έκανε ο Hamilton ήταν σκόπιμα.

Ο πρώην οδηγός της F1, Romain Grosjean, έκανε σχεδόν αμέσως το εξής tweet: “Εάν αυτό έγινε επί σκοπώ, τότε δεν είναι καθόλου ωραίο…”

Την ώρα όμως που η Red Bull προέβη μετά το τέλος της διαδικασίας σε σχόλια σχετικά με “παιχνίδια” από τον Hamilton, οι Κόκκινοι Ταύροι δεν ήταν έκπληκτοι ή σοκαρισμένοι απ’ όσα έγιναν.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε στο Sky Sports F1: “Ο Lewis είχε πετύχει έναν εξαιρετικό γύρο και προφανώς μετά απλά καθυστερούσε τα πράγματα κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο. Προφανώς δεν ήθελε να δώσει ελεύθερο αέρα στα μονοθέσιά μας. Αλλά έχει το δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο. Έχει τη θέση στην πίστα. Δεν έχουμε μεγάλο θέμα με ό,τι έγινε”.

Όντως, ο Horner τόνισε πως δεν υπήρξε κάτι το ανάγωγο, το απρόσμενο ή το παράνομο σε ό,τι έκανε ο Hamilton, καθώς δεν υπάρχουν κανονισμοί που να απαγορεύουν το πόσο αργά κινήθηκε ο Βρετανός στον γύρο εξόδου του στο Q3.

Η F1 έχει θεσπίσει αρκετούς κανονισμούς ώστε να διασφαλίσει πως οι οδηγοί δεν θα οδηγούν με τρόπο που θα μπορούσε να προκαλέσει πρόβλημα στους ανταγωνιστές τους στις κατατακτήριες.

Το Άρθρο 27.4 των Αγωνιστικών Κανονισμών της F1 ξεκαθαρίζει πως όποιος οδηγός που κάνει κάτι εκτός του φυσιολογικού θα μπορούσε να βρεθεί ενώπιον κυρώσεων.

Το Άρθρο αυτό συγκεκριμένα αναφέρει: “Σε καμία στιγμή δεν μπορεί ένα μονοθέσιο να οδηγηθεί μη αναγκαία αργά, επιθετικά ή με τρόπο ο οποίος θα μπορούσε να θεωρηθεί εν δυνάμει επικίνδυνος προς άλλους οδηγούς ή κάποιο άλλο άτομο”.

Επιπλέον, για τις κατατακτήριες, ο διευθυντής αγώνα της F1, Michael Masi, έχει θεσπίσει έναν μέγιστο χρόνο μέσα στον οποίο ένα μονοθέσιο θα πρέπει να έχει περάσει από τις δύο γραμμές του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, ώστε να διασφαλιστεί πως κανείς οδηγός δεν θα οδηγεί υπερβολικά αργά εντός πίστας.

Στο Ουγγρικό Grand Prix, οι οδηγοί θα πρέπει να μείνουν κάτω από το 1:31 ανάμεσα στη Γρ. Αυτ. Ασφ. 2 που βρίσκεται στο τέλος της ευθείας των pit και τη Γρ. Αυτ. Ασφ. 1 που βρίσκεται ακριβώς πριν την είσοδο των pit.

Ο χρόνος του Hamilton στη δεύτερη προσπάθεια στο Q3 ήταν κάτω απ’ αυτό το όριο, έτσι δεν υπήρξε καν η ανάγκη η FIA να εξετάσει το συμβάν για τυχόν παράβαση.

Πέρα όμως από την προσκόλληση στους κανονισμούς, ο γύρος εξόδου του Hamilton δεν ήταν ο πιο αργός του για εκείνη τη μέρα στο Hungaroring. Καθώς ο οδηγός της Mercedes ετοιμαζόταν να βγει δεύτερος από τα δύο μονοθέσια της Mercedes (δεδομένου ότι ήταν σειρά του Bottas σε αυτό το Grand Prix να επιλέξει το πού θα βγαίνει αυτό το Σαββατοκύριακο), ο γύρος εξόδου του Hamilton θα καθοριζόταν εν πολλοίς και από τον χρόνο του Φινλανδού teammate του που βρισκόταν λίγο μπροστά του.

Έτσι, σε όλες τις προσπάθειες, ο Hamilton έπρεπε να κόψει ρυθμό ώστε να δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας από τον Bottas και να βγει εκτός του ακάθαρτου αέρα του.

Γνωρίζοντας για τον κανόνα του μέγιστου χρόνου ανάμεσα στις δύο γραμμές του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Hamiton θα ήξερε πως μια πολύ αργή έξοδος από τα pit θα ήταν σημαντική ώστε να χτίσει τη διαφορά αυτή, καθώς δεν μπορούσε μέσα στην πίστα να μείνει πολύ πίσω, κινδυνεύοντας θα κάνει χρόνο μεγαλύτερο απ’ τον επιτρεπτό.

Παρακάτω ακολουθεί, από το Motorsport.com μια ανάλυση των χρόνων εξόδου των Hamilton και Bottas σε όλες τις προσπάθειές τους στις κατατακτήριες εχθές.

Όπως μπορεί να φανεί από τους χρόνους, ο χρόνος εξόδου του Hamilton στη δεύτερη προσπάθεια του Q3 ήταν 5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον αντίστοιχο στη δεύτερη προσπάθεια του Q1 και αρκετά συγκρίσιμος με τους χρόνους που έκανε μπροστά του ο Bottas ώστε να χτίσει τη διαφορά που ήθελε.

Και εν τέλει, δεν θα πρέπει να αγνοείται το γεγονός πως, εάν ο Verstappen δεν ήταν ικανοποιημένος με τον ρυθμό του Hamilton, τότε θα μπορούσε εύκολα να τον προσπεράσει στο μεσαίο τμήμα της πίστας ώστε να διασφαλίσει πως θα προλάβαινε να κάνει την προσπάθειά του. Δεν υπάρχει κανονισμός που να απαγορεύει σε έναν οδηγό να το κάνει αυτό ακόμα και εάν υπάρχει ο άτυπος κανονισμός της “συμφωνίας κυρίων” μεταξύ οδηγών σχετικά με το πώς παρατάσσονται τα μονοθέσια στις τελευταίες στροφές πριν ξεκινήσουν έναν γρήγορο γύρο.

Είναι προφανές λοιπόν πως, στον απόηχο της διαμάχης που προκάλεσε το ατύχημα στο Silverstone, οποιαδήποτε κοντινή επαφή και αλληλεπίδραση ανάμεσα σε Hamilton και Verstappen θα βρεθεί άμεσα στα φώτα της δημοσιότητας. Και οι δύο οδηγοί όμως από την πλευρά τους ξεκαθάρισαν πως αυτή τη φορά δεν υπήρξε τίποτα μεμπτό ή αξιοπερίεργο που να έλαβε χώρα.

Ωστόσο, αυτό δεν εμπόδισε τον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, από το να κάνει μια πιπεράτη δήλωση σχετικά με την αντίδραση της Red Bull στο χθεσινό συμβάν και το εάν το ότι πέρασε στα “ψιλά” είναι σημάδι μιας τεταμένης κατάστασης που αποκλιμακώνεται.

“Θεωρώ πως θα γνώριζαν ότι εάν το έκαναν ξανά υπόθεση, το πράγμα θα κατέληγε σε μεγάλο φιάσκο από πλευράς δημοσίων σχέσεων”, δήλωσε με χαμόγελο ο Αυστριακός.

Τα “παιχνίδια” λοιπόν εντός της πίστας δείχνουν πως θα παραμείνουν εδώ γύρω μέχρι και το τέλος της σεζόν!




ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

FACEBOOK - TWITTER