Η λογική λέει ότι ένας αναβάτης που αλλάζει μοτοσυκλέτα, θα γίνεται όλο και ταχύτερος όσο προχωρά η σεζόν με την νέα μοτοσυκλέτα, λόγω απόκτησης εμπειρίας.

Η λογική επίσης λέει ότι ο συγκεκριμένος αναβάτης θα γίνεται ταχύτερος μέσα στο τριήμερο, καθώς θα συλλέγει δεδομένα για την συμπεριφορά και τα όρια της μοτοσυκλέτας στην νέα πίστα και θα “χτίζει” ρυθμό από την Παρασκευή μέχρι την Κυριακή.

Στην περίπτωση του Pol Espargaro, καμία από αυτές τις δύο υποθέσεις δεν έχει πραγματοποιηθεί. Από κάτοχος pole position και θέσεων στο βάθρο με την KTM πέρυσι, ο Pol δεν έχει καταφέρει να τερματίσει πάνω από όγδοος σε εννέα αγώνες μέχρι τώρα φέτος με την Honda RC213V.

“Είναι άσχημα, είναι άσχημα. Είναι χειρότερα από ότι περίμενα”, ήταν τα λόγια του Pol. “Δεν είχα συγκεκριμένες προσδοκίες, γιατί οι προσδοκίες δεν πάνε ποτέ όπως θέλεις, αλλά είναι άσχημα. Ακόμα και αν είμαι 10 βαθμούς πίσω από τον Marc Marquez και στους ίδιους βαθμούς με τον Nakagami δεν είμαι χαρούμενος. Τα αποτελέσματα δεν είναι αυτά που ήθελα”.

“Ζορίζομαι περισσότερο από ότι θα ήθελα. Σίγουρα, πρέπει να αλλάξουμε τα πράγματα στο δεύτερο μισό της σεζόν. Ελπίζουμε στην σκληρή δουλειά της Honda και σε νέα κομμάτια που θα βελτιώσουν την άισθησή μας, αλλά πραγματικά πρέπει να βελτιωθύμε μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα”.

Oι 41 βαθμοί είναι μια πενιχρή “είσπραξη”, αλλά είναι κοντά σε αυτό που έχουν καταφέρει οι αναβάτες της Honda που στάθηκαν δίπλα στον Marc Marquez τα τελευταία χρόνια. Στο ίδιο σημείο του πρωταθλήματος, ο Dani Pedrosa το 2018 είχε 49 βαθμούς, ενώ ο Jorge Lorenzo (που είχε χάσει δύο αγώνες λόγω τραυματισμού) είχε μόλις 19 βαθμούς. Ο τελευταίος προκάτοχος του Pol Espargaro, Alex Marquez, είχε συγκεντρώσει 47 βαθμούς στους πρώτους 9 αγώνες.

Όλοι αυτοί οι αναβάτες στο τέλος της χρονιάς αποχώρησαν από την ομάδα. Ο Pol Espargaro έχοντας διετές συμβόλαιο έχει την θέση του καλυμμένη, αλλά σίγουρα δεν θα έχει άπειρη πίστωση χρόνου για να βελτιωθεί.

Φυσικά, η αρχή της σεζόν δεν υποδείκνυε ότι ο Pol θα βρισκόταν υπό πίεση τόσο σύντομα. Κατά τα τεστ του Qatar πριν την έναρξη της σεζόν, ο Pol ήταν γρήγορος. Αλλά ο ρυθμός δεν ακολούθησε και στους αγώνες της ίδιας πίστας και ο Espargaro από τότε επιμένει ότι δεν είχε αρκετά μεγάλο χρόνο προετοιμασίας.

Είναι γενική παραδοχή ότι μόλις τέσσερις μέρες δοκιμών, ακόμα και στην ίδια πίστα, δεν σημαίνουν πραγματικά τίποτα, ειδικά με την ακύρωση των τεστ μετά την σεζόν του 2020. Σίγουρα λοιπόν, ο Pol Espargaro έπρεπε να “εγκλιματιστεί” πάνω στην μοτοσυκλέτα κατά την διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων.

“Σίγουρα μας έλειψε αυτό (το τεστ μετά την σεζόν του 2020), μας έλειψε να μπορούμε να κάνουμε τα λάθη κατά τα τεστ και όχι κατά τα αγωνιστικά τριήμερα. Κάνω πολλά λάθη μέσα στο Σαββατοκύριακο, λόγω έλλειψης γνώσης, αυτό είναι”.

“Χρειάζεται να καταλάβεις τα προβλήματα, όταν κάνεις ένα λάθος δεν το ξανακάνεις. Αλλά πρέπει να το κάνεις την πρώτη φορά”.

Είναι αυτή η έλλιψη γνώσης η οποία, σύμφωνα με τον Espargaro, είναι η αιτία για την μέχρι τώρα μέτρια σεζόν του πάνω στην RC213V. Πράγματι, έχουν υπάρξει στιγμές που έχουμε δει “σπίθες” – όπως τις περιγράφει ο ίδιος. του παλιού Pol Espargaro με την KTM σε διάφορα σημεία τα Σαββατοκύριακα, κυρίως στο Le Mans και στο Assen. Αλλά, όπως και το 2020 που δεν κατάφερε να προσθέσει στις τρεις νίκες της ΚΤΜ παρότι ήταν ο βασικός της αναβάτης, έτσι και φέτος, την ύστατη στιγμή φαίνεται κάτι να λείπει και να μην του επιτρέπει να φέρει τα αποτελέσματα που θέλει.

Κατά τον μέσο όρο, ο Pol Espargaro τελειώνει κάθε Παρασκευή στην 9,8 θέση, η οποία κατά τις κατατακτήριες γίνεται 11,7. Η μέση διαφορά του με την κορυφή, αν αφιαρέσουμε έναν συγκεκριμένο αναβάτη που βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, είναι 0.639 τις Παρασκευές και 0.894 στις ΚΑΤ.

Αλλά τα πράγματα ήταν χειρότερα στους αγώνες από το Le Mans και μετά, όπου αρχικά φαινόταν πολύ δυνατός και τελικά “εσβησε”. Ήταν κατά μέσο όρο έβδομος την Παρασκευή, 10,2 στις ΚΑΤ, με την πτώση στη Βαρκελώνη να τον εμποδίζει από το να πετύχει χρόνο στις ΚΑΤ2. Κατά τον ίδιο τρόπο, έχουν υπάρξει και ΕΔ4, όπου οι αναβάτες κάνουν συνήθως προσομοιωση αγώνα, που ο Pol Espargaro έχει εμφανιστεί δυνατός, με τον ρυθμό αυτό όμως να εξαφανίζεται την Κυριακή.

“Όταν όλοι γνωρίζουν τόσο καλά τις μοτοσυκλέτες τους, αυτό συμβαίνει”, δήλωσε ο Pol μετά τις ΚΑΤ στο Assen. Όταν όλοι πιέζουν στο όριο είναι η στιγμή να πάρεις τα μέγιστα από την μοτοσυκλέτα σου και να μην κάνεις λάθη”.

“Χωρίς σοβαρή προετοιμασία πριν την σεζόν, με το να τρέχω μόνο τα αγωνιστικά τριήμερα, όταν πρέπει να πιέσω για έναν γρήγορο γύρο, πέφτω, ή βγαίνω εκτός γραμμής. Είναι αυτή η έλλειψη γνώσης, όπως έπαθα και σε αυτές τις ΚΑΤ, όταν ήθελα να επιτεθώ έκανα ένα λάθος στην επιλογή ελαστικού, νομίζοντας ότι θα ήταν καλή επιλογή, αλλά δεν ήταν. Αυτό είναι γνώση για το μέλλον”.

Η Honda που έχει περιγραφεί από τον Pol ως “καθόλου εύκολη μοτοσυκλέτα” σίγουρα δεν είναι η πιο εύκολη στην μάθηση. Ναι, η RC213V ανέβηκε πάλι στην κορυφή του βάθρου με τον Marc Marquez στο Sachsenring, αλλά είναι επίσης μια μοτοσυκλέτα που τόσο τα αδέρφια Marquez όσο και ο Nakagami και ο Pol Espargaro βρήκαν συχνά τους εαυτούς τους στις αμμοπαγίδες κατά το πρώτο μισό της σεζόν.

Μια τέτοια πτώση, οδήγησε τον Marc Marquez να προτείνει ότι η Honda πρέπει να κάνει την μοτοσυκλέτα ασφαλέστερη – αν και άμεσα ικανοποιήθηκε με ένα νέο σετ ηλεκτρονικών. Σε κάθε περίπτωση, η Honda είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να “δαγκώσει” έναν αναβάτη και η αυτοπεποίθηση του Pol σίγουρα κλονίστηκε από τις τρεις πτώσεις σε τρία σέσιον στο Sachsenring.

Είναι επίσης μια μοτοσυκλέτα πάνω στο οποίο ο Pol Espargaro αδυνατεί να ανακάμψει μετά από μια κακή εκκίνηση ή μια κακή θέση στο grid.

“Για εμένα, είναι ακόμα δύσκολο να προσπεράσω, ειδικά στην αρχή του αγώνα με γεμάτο ντεπόζιτο. Ζορίζομαι όταν σαι σε γκρουπ, όταν είμαι μόνος μου έχω καλό ρυθμό, αλλά όταν μπλέκομαι με τους άλλους, προστατεύω την εσωτερική για να μην με προσπεράσουν, οπότε δεν οδηγώ όπως θέλω και κάνω λάθη”.

“Αυτό είναι το βασικό, να κάνουμε τα πάντα από το Σάββατο και όχι την Κυριακή και να μην περιμένουμε την Κυριακή για να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο. Η βασική μας δουλειά μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα είναι να αρχίσουμε να πηγαίνουμε καλύτερα στις κατατακτήριες”.

Ο διπλός αγώνας της Αυστρίας θα είναι ένα καλό δείγμα – σε μια πίστα που ο Pol Espargaro με την KTM ήταν γρήγορος. Αν πάει καλά και φύγει μπροστά, τότε το πρώτο μέρος της σεζόν θα σημαίνει λίγα. Αν πάει άσχημα, τότε οι “σπίθες” που έχει δείξει μέχρι τώρα θα οδηγήσουν μόνο σε περαιτέρω απογοήτευση.




ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

FACEBOOK - TWITTER