Η, προ λίγων ημερών, είδηση ότι ο Toprak Razgatlioglu θα συνεχίσει να αγωνίζεται στα Superbikes, ενώ είχε προτάσεις για να μετακινηθεί στα MotoGP, προκάλεσε έκπληξη. Παρόλο που αυτή του η κίνηση πρακτικά τελειώνει τις πιθανότητες ο Τούρκος αναβάτης να βρεθεί στα MotoGP, έχει μια λογική, ειδικά αν δει κανείς την καριέρα του μάνατζέρ του, Κenan Sofuoglu.

O Sofuoglu έκανε το ντεμπούτο του στα 600cc το 2006, με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα να τον συναγωνίζονται και κατάφερε να πάρει 5 παγκόσμια πρωταθλήματα στην κατηγορία. Ο Eugene Laverty, o Chaz Davies, o Michele Pirro και ο Sam Lowes είναι κάποια από τα τρανταζτά ονόματα που τερμάτισαν πίσω από τον Sofuoglu κατά την διάρκεια των πρωταθλημάτων του, τα οποία κατέκτησε μεταξύ 2007 και 2016.

Την καριέρα του Sofuoglu δεν καθόρισαν απαραίτητα αυτές οι επιτυχίες, όσο οι αποτυχίες που είχε. Δύο φορές προσπάθησε να φύγει από την κατηγορία, με την είσοδό του στα MotoGP, στην κατηγορία της Moto2 το 2011, να είναι καταστροφική, καθώς τερμάτισε 17ος παρά το βάθρο που κατέκτησε στον αγώνα της Ολλανδίας.

Πριν από αυτό, είχε προηγηθεί η άνοδός του στα Superbikes το 2008, μια κίνηση που επίσης κατέληξε σε απογοήτευση, καθώς ο Sofuoglu τελείωσε την σεζόν στην 18η θέση, με καλύτερο τερματισμό του την 9η θέση.

Παρά αυτά τα αποτελέσματα, ο Kenan κατάφερε να γίνει ένας εθνικός ήρωας στην Τουρκία. Συμμετείχε σε διαφημίσεις για διεθνείς εταιρίες, έγινε φίλος με τον πρόεδρο της χώρας, Τayyip Erdogan, και μάλιστα εκλέχθηκε πρόσφατα μέλος του κοινοβουλίου με αυτόν τον συνδυασμό. Με αυτή την τεράστια δημοτικότητα στην χώρα του ήρθαν και τεράστια οικονομικά οφέλη για τον ίδιο – μεγαλύτερα από πολλούς οδηγούς των Superbikes σύμφωνα με τον ίδιο.

“Ήμουν ο πρώτος Τούρκος αναβάτης, το οποίο σήμαινε ότι είχα πολλούς χορηγούς. Δεν κέρδιζα πολλά λεφτά από τους ίδιους του αγώνες, αν και είχα ένα πολύ καλό συμβόλαιο με την Kawasaki. Ήταν πολύ απλό. Αν τερμάτιζα δεύτερος δεν έπαιρνα λεφτά. Αν κέρδιζα, έπαιρνα περισσότερα λεφτά από οποιονδήποτε αναβάτη στα Superbikes. Και κέρδιζα πολλές φορές. Έχω σίγουρα βγάλει περισσότερα λεφτά με κάθε νίκη από ότι ο Jonathan Rea”.

Έχοντας αυτά υπόψη, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί ο Sofuglu θέλει να κρατήσει τον Razgatlioglu στα Superbikes παρά το ενδιαφέρον που υπήρξε για αυτόν από ομάδες των MotoGP.

¨Στην αρχή της σεζόν, ο Toprak ξεκίνησε πολύ καλά και, ειδικά μετά τον δεύτερο γύρο, πολλές ομάδες έδειξαν ενδιαφέρον για αυτόν. Το πλάνο μας από την αρχή, που τον έβαλα στα Superstock 1000, ήταν να γίνει ο πρώτος Τούρκος παγκόσμιος πρωταθλητής Superbikes και θέλουμε να φτάσουμε σε αυτόν τον στόχο”, ανέφερε ο Kenan. “Ίσως φέτος το κατα΄φερουμε, αλλά και πάλι, δεν είχαμε ονειρευτεί ποτέ τον Toprak ως οδηγό MotoGP. Το στυλ οδήγησής του ταιριάζει πολύ σε μια μοτοσυκλέτα  Superbikes και για αυτό το λόγο, ο στόχος μας είναι να παραμείνουμε εδώ”.

“Ο Toprak έχει πολλά ακόμα να δώσει, να γίνει ακόμα πιο γρήγορος. Υπήρξαν κάποιες ομάδες από τα MotoGP που έδειξαν ενδιαφέρον, μιλήσαμε με την Petronas Yamaha, αλλά η προτεραιότητά μας είναι να μείνουμε στα Superbikes και το σέβονται αυτό”.

Θέλουμε να μείνουμε στα Superbikes για τουλάχιστον δύο χρόνια και μετά από αυτό, αν το Toprak είναι δυνατός και πρωταθλητής θα δούμε τι θα γίνει”.

Αυτή την στιγμή ο Toprak Razgatlioglu βρίσκεται στην πρώτη θέση της βαθμολογίας στα Superbikes, καθώς πέρασε τον Jonathan Rea κατά το τελευταίο τριήμερο στο Donington Park και έχει ένα νέο συμβόλαιο με την Pata Yamaha μέχρι το τέλος του 2023.

Τότε, ο Toprak θα είναι 26 χρονών, ήδη μεγαλύτερος από τον μέσο όρο των αναβατών του MotoGP, όπου ο περσινός πρωταθλητής είναι 23 χρονών και ο φετινός πρώτος 22, κάτι που σημαίνει ότι, ακόμα και αν η επιτυχία στα Superbikes έρθει, θα είναι μεγάλο ρίσκο η μεταφορά του στα MotoGP ενώ θα μπορούσε στα Superbikes να γίνει ο επόμενος Jonathan Rea.




ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

FACEBOOK - TWITTER