Σφοδρή επίθεση drones το μεσημέρι της Πέμπτης (25.06.2026) που έστειλαν οι δυνάμεις της Ουκρανίας, προκάλεσαν την αναστολή της λειτουργίας στο διυλιστήριο NORSI το τέταρτο μεγαλύτερο της Ρωσίας και το δεύτερο σε παραγωγή βενζίνης, σύμφωνα με τις αρχές.
Η αναστολή αυτή πιθανότητα επιδεινώνει τις ελλείψεις καυσίμων που υπάρχουν σε εθνικό επίπεδο, δήλωσαν σήμερα δύο πηγές του κλάδου. Η Ουκρανία έχει δηλώσει ότι η εκστρατεία της με επιθέσεις μακράς εμβέλειας με drones σε ενεργειακές εγκαταστάσεις της Ρωσίας έχει στόχο να αποδυναμώσει την κύρια πηγή εσόδων για τη χρηματοδότηση του πολέμου και να φέρει τον πόλεμο πιο κοντά στους Ρώσους.
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε ότι τέτοιου είδους επιθέσεις σε μη στρατιωτικές υποδομές έχουν στόχο να σπείρουν την διχόνοια μεταξύ του πληθυσμού.
Οι πηγές ανέφεραν ότι η επίθεση προκάλεσε ζημιές στην πρώτη μονάδα διύλισης CDU-5, του διυλιστηρίου NORSI. Η μονάδα έχει δυνατότητα διύλισης 12.000 μετρικών τόνων ημερησίως, που αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο της συνολικής παραγωγικής δυνατότητας του διυλιστηρίου.
In the city of Kstovo (Nizhny Novgorod Oblast, Russia), located over 800 km from the Ukrainian border, the main target of regular strikes by Ukrainian long-range UAVs is the Lukoil-Nizhny Novgorodnefteorgsintez refinery (also known as NORSI) and its associated oil infrastructure. pic.twitter.com/Na3QgwXahZ
— big ben (@alternative_war) June 24, 2026
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι το διυλιστήριο μπορεί να χρησιμοποιήσει άλλες μονάδες για να ξαναρχίσει τη λειτουργία του στο εγγύς μέλλον.
Η εταιρεία Lukoil στην οποία ανήκει το διυλιστήριο, δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα να σχολιάσει την εξέλιξη.
Το SPIMEX, το Διεθνές Εμπορικό Χρηματιστήριο της Αγίας Πετρούπολης, ανέστειλε από χθες Τετάρτη (24.06.2026) τις πωλήσεις ντίζελ και βενζίνης από τη NORSI.
Ο κυβερνήτης της περιφέρειας Νίζνι Νόβγκοροντ, Γκλεμπ Νικίτιν, δήλωσε χθες μέσω της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων Telegram ότι μια βιομηχανική εγκατάσταση υπέστη ζημιές από συντρίμμια drone που έπεσαν και ότι δύο άτομα έχασαν τη ζωή τους. Ο ίδιος δεν ανέφερε το όνομα της εγκατάστασης.
Διακοπές ρεύματος στην Κριμαία λόγω των ζημιών σε ενεργειακές υποδομές από τις ουκρανικές επιθέσεις
Διακοπές στην ηλεκτροδότηση είναι προγραμματισμένες για όλη την Κριμαία, λόγω των πρόσφατων ουκρανικών επιθέσεων στις ενεργειακές υποδομές, ανακοίνωσε ο διορισμένος από τη Μόσχα επικεφαλής της προσαρτημένης χερσονήσου, Σεργκέι Αξιόνοφ.
«Οι ενεργειακές υποδομές υπέστησαν ζημιές από τις εχθρικές επιθέσεις και, για αυτόν τον λόγο, θα γίνουν προσωρινές διακοπές στην ηλεκτροδότηση, σε όλη την Κριμαία», έγραψε ο Αξιόνοφ στην πλατφόρμα Telegram, διαβεβαιώνοντας ότι θα είναι «στοχευμένες», ανάλογα με τις ανάγκες που παρουσιάζονται.
Επιχειρώντας να καθησυχάσει τους κατοίκους της ουκρανικής χερσονήσου που προσαρτήθηκε από τη Ρωσία το 2014, ο Ρώσος αξιωματούχος είπε ότι «η επισιτιστική ασφάλεια» είναι πλήρως εγγυημένη και «τα αναγκαία φάρμακα» παραμένουν διαθέσιμα.
Η μεγαλύτερη πόλη της Κριμαίας, η Σεβαστούπολη, όπου ζουν περίπου 550.000 άνθρωποι, έμεινε χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα την Τετάρτη (24.06.2026), με τη θερμοκρασία να πλησιάζει τους 30°C, έπειτα από επιθέσεις ουκρανικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

















