Τα στατιστικά που συνοδεύουν μισό αιώνα

Ο πρώτος αγώνας Grand Prix στην Αυστρία πραγματοποιήθηκε το 1971 στο Salzburgring, το οποίο φιλοξένησε 22 Grand Prix. Στον πρώτο εκείνο αγώνα του 1971, ο Giacomo Agostini (MV AGUSTA) κέρδισε τα 500cc (με έναν γύρο διαφορά από τον δεύτερο Keith Turner) καθώς και τα 350cc. Τα 250cc κέρδισε ο Silvio Grassetti (MZ), τα 125cc ο Angel Nieto (Derbi) και τα 50cc ο Jan De Vries (Kreidler).

Ο τελευταίος αγώνας στο Salzburgring πραγματοποιήθηκε το 1994, με τον Mick Doohan (Honda) να κερδίζει με ένα μέσο όρο ταχύτητας που άγγιξε τα 194 χ.α.ω.! Οι μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσονταν, σε συνδυασμό με τους μικρούς χώρους διαφυγής, κατέστησαν την πίστα επικίνδυνη με αποτέλεσμα να διακοπούν οι αγώνες εκεί. Το Red Bull Ring φιλοξένησε τους αγώνες της Αυστρίας το 1996 και το 1997 (όταν ακόμα λεγόταν Α-1 Ring). Σε αυτούς τους αγώνες η Honda θριάμβευσε, πρώτα με τον Alex Criville και έπειτα με τον Mich Doohan.

Έκτοτε, η Αυστρία εξαφανίστηκε από το ημερολόγιο των αγώνων για 18 χρόνια, πριν επανέλθει το 2016 και έκτοτε αποτελεί σταθερό μέρος του προγράμματος. Από τους οδηγούς που αγωνίζονται σήμερα, ο Valentino Rossi είναι ο μόνος που έχει συμμετάσχει σε Grand Prix σε αυτή την πίστα πριν την επανένταξή της το 2016, καθώς είχε αγωνιστεί εκεί στα 125cc το 1996 ,όπου πήρε το πρώτο του βάθρο, και το 1997,όπου τερμάτισε δεύτερος, μόλις 0,004 δευτερόλεπτα πίσω από τον Noboru Ueda.

To Red Bull Ring είναι η μια από τις δύο πίστες (η άλλη είναι το Portimao) στο σημερινό ημερολόγιο αγώνων όπου ο Marc Marquez έχει αγωνιστεί και δεν έχει κερδίσει στην μεγάλη κατηγορία.

Πράγματι, από το 2016 και μετά, η πίστα φαίνεται να ανήκει στην Ducati, η οποία έχει έκτοτε κερδίσει 5 φορές με μόνη φορά που δεν το κατάφερε στον περσινό δεύτερο αγώνα της Αυστρίας, όπου ο Miguel Oliveira (KTM) πήρε την νίκη στην τελευταία στροφή από τους Jack Miller (Ducati) και Pol Espargaro (KTM).

Την πρώτη νίκη έφερε το 2016 για το ιταλικό εργοστάσιο, από την pole position, ο Andrea Iannone, κάνοντας μάλιστα και την πρώτη του προσωπική νίκη στην μεγάλη κατηγορία. Από εκεί και πέρα, ο Andrea Dovizioso (2017, 2019, 2020) και ο Jorge Lorenzo (2018) κλείδωσαν την παντοδυναμία της Ducati στο Red Bull Ring.

Η παντοδυναμία, όπως προαναφέρθηκε, κλονίστηκε πέρυσι με την νίκη του Miguel Oliveira. Μάλιστα, η σύνθεση του συγκεκριμένου βάθρου (ΚΤΜ, Ducai, KTM) σηματοδότησε την πρώτη φορά μετά το Grand Prix της Σουηδίας το 1973 (ΜV Agusta, MV Agusta, König), όπου οι Ιάπωνες κατασκευαστές απείχαν εντελώς από βάθρο της μεγάλης κατηγορίας.




ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

FACEBOOK - TWITTER