Αρχική Χωρίς κατηγορία MotoGP Ανασκόπηση 1/2 σεζόν Κυριαρχία Quartararo & Yamaha

MotoGP Ανασκόπηση 1/2 σεζόν Κυριαρχία Quartararo & Yamaha

245

Το πρώτο μισό της σεζόν έδειξε ότι φέτος η Yamaha είναι πολύ δυνατή, με 5 νίκες σε 9 Αγώνες και με την 1η θέση στη βαθμολογία Οδηγών, Κατασκευαστών και Ομάδων! Η Ducati με 2 νίκες, η ΚΤΜ με μία και η Honda με την επιστροφή του Marc Marquez πήραν τις υπόλοιπες.

Από την ανασκόπηση του 2020 είχαμε αναφερθεί στη δυνατή περσινή παρουσία της Yamaha, που αν δεν αντιμετώπιζε τα γνωστά προβλήματα (και τις αντίστοιχες τιμωρίες) με τις βαλβίδες των κινητήρων της θα είχε κερδίσει πολλά περισσότερα. Με δεδομένο φέτος το ότι αυτά τα προβλήματα θα ήταν παρελθόν και ότι το πάγωμα της εξέλιξης δεν άφηνε πολλά περιθώρια σε όλους τους κατασκευαστές, παρά να κάνουν μικροβελτιώσεις στις μοτοσυκλέτες τους, η Yamaha βρέθηκε σε πλεονεκτική θέση, ειδικά με τους οδηγούς της εργοστασιακής Monster που βρήκαν από το Κατάρ τον τρόπο να ξεπερνούν το πρόβλημα της μικρότερης τελικής ταχύτητας που έχει η Μ1, σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες!

Ο Maverick Vinales στον 1ο Αγώνα της χρονιάς και ο Fabio Quartararo στον 2ο κέρδισαν τις πανίσχυρες Ducati που φέτος δείχνουν εξαιρετικές, με το επίπεδό τους να έχει ανέβει με τον Gigi Dal’Igna σε ρόλο Αλχημιστή να έχει βρει το ελιξήριο της ζωής της Desmosedici GP, αλλά για άλλη μια χρονιά να μην έχει ΤΟΝ οδηγό που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις ικανότητες των κόκκινων μοτοσυκλετών. Ο Jack Miller κέρδισε μεν 2 GP, αλλά η αστάθεια στην απόδοσή του, κυρίως λόγω λαθών του, τον έχει αφήσει λίγο πίσω στην κούρσα του Πρωταθλήματος.

Έτσι ο Γάλλος της εργοστασιακής Yamaha κατάφερε να κερδίσει συνολικά 4 GP και σε πίστες που θεωρητικά δεν ευνοούν είτε τον ίδιο (βρεγμένο Λε Μαν) ή την Μ1 (Γερμανία), να ανεβεί στο βάθρο, κάνοντας μια τρομερή συγκομιδή βαθμών που τον βάζει 34 και 47 βαθμούς μπροστά από τις δύο Ducati που τον ακολουθούν και θεωρητικά θα τον κερδίσουν στους δύο Αγώνες της Αυστρίας που έρχονται μετά το τέλος του μεγάλου καλοκαιρινού διαλείμματος της φετινής σεζόν. Αν ο Quartararo καταφέρει να βγει από τη διπλή Αυστρία με αρκετό προβάδισμα, θα εδραιωθεί ως το μεγάλο φαβορί του Τίτλου.

Η Ducati με τη σειρά της, όπως και η ΚΤΜ, αλλά και η Honda περιμένουν την Αυστρία για να ανακάμψουν στη βαθμολογία και συγχρόνως να καταφέρουν να κόψουν τη φόρα της Yamaha. H Honda με την επιστροφή του Marc Marquez στις νίκες και τη συνεχή βελτίωση της φυσικής του κατάστασης, ελπίζει ότι στο δεύτερο μισό της σεζόν θα καταφέρει να λύσει τα προβλήματα της RCV και ότι με αυτόν τον τρόπο θα βάλει τις βάσεις για επιστροφή στη διεκδίκηση του Τίτλου το 2022. Μέχρι τώρα δείχνει ότι η δουλειά που έγινε πέρυσι – χωρίς τον ΜΜ93 – δεν έχει φέρει τη μοτοσυκλέτα της σε αξιόμαχο επίπεδο και έτσι τα αποτελέσματα των υπόλοιπων τριών οδηγών της είναι φτωχά.

Αντίθετα στην Αυστριακή ΚΤΜ επικρατεί μια αισιοδοξία, καθώς ο Miguel Oliveira πήρε νίκη και βάθρα και φαίνεται ότι κατανοεί τον τρόπο λειτουργίας του νέου πλαισίου – χωροδικτυώματος από ατσάλι, καλύτερα από όλους, δίνοντας ένα δυναμικό παρόν στο τελευταίο μέρος του πρώτου μισού της χρονιάς. Αξιοπρόσεκτο θα είναι να δούμε πως θα αντιδράσει η ΚΤΜ σε πίστες που θα χρειαστεί να λειτουργήσει με τα μαλακά ελαστικά της Michelin, καθώς το στήσιμο και οι αναρτήσεις της WP (η μόνη που τις χρησιμοποιεί) δουλεύουν προς το παρόν καλύτερα με πιο σκληρές γόμες σε σχέση με τους άλλους κατασκευαστές.

Η Suzuki από την πλευρά της, ξεκίνησε μέτρια τη χρονιά και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2020 Joan Mir πήρε το πρώτο του βάθρο στην Πορτογαλία, ενώ έκλεισε το πρώτο μέρος της σεζόν με ακόμη δύο βάθρα και υποσχέσεις του Ιαπωνικού εργοστασίου ότι στο καλοκαιρινό διάλειμμα θα δουλέψει πάνω στα μικρά πράγματα που επιτρέπουν οι κανονισμοί για τη βελτίωση της GSX-RR. O Alex Rins έχει κάνει ένα καταστροφικό απολογισμό, με 0 βαθμούς σε 5 από τους 9 Αγώνες και μόλις την 14η θέση της βαθμολογίας. Βέβαια και πέρυσι στο δεύτερο μισό ήταν που η Suzuki έκανε τη διαφορά και τελικά πήρε τον Τίτλο στους Οδηγούς και τις Ομάδες, αλλά φέτος τα πράγματα είναι πιο δύσκολα.

Η ευχάριστη έκπληξη αυτού του πρώτου μέρος ακούει στο όνομα Aprilia, που ουσιαστικά με έναν οδηγό, τον Aleix Espargaro – καθώς ο Savadori αποδεικνύεται ανέτοιμος για MotoGP – βρίσκεται συνεχώς στις μάχες για θέσεις κοντά στο βάθρο και μάλιστα ο Ισπανός έχει την 8η θέση της βαθμολογίας, μπροστά από όλες τις Honda! H RS-GP έχει πολύ βελτιωμένη αεροδυναμική, ο κινητήρας της αρχίζει και δείχνει όλο και πιο δυνατός αλλά και αξιόπιστος και οι πρόσφατες εξελίξεις με τη φυγή του Vinales από την Yamaha για το 2022, μπορεί να τις δώσουν ένα δυνατό δίδυμο οδηγών που θα κάνουν και το επόμενο βήμα.

Αυτά λοιπόν είναι τα δείγματα πριν ξεκινήσει το δεύτερο μισό, ενός Πρωταθλήματος που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα συναρπαστικό, εφόσον οι Ducati και ο Marc Marquez καταφέρουν να κάνουν δύσκολη τη ζωή του Quartararo!




ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

FACEBOOK - TWITTER