Με το χαμόγελο στα χείλη επιστρέφει ο Daniel Ricciardo στη Formula 1, αλλά η πραγματικότητα του μονοθεσίου που τον περιμένει δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστη.

Η AT04 της AlphaTauri έχει αποδειχτεί δύστροπη και αναποτελεσματική, με την ομάδα να βρίσκεται αυτήν τη στιγμή στην τελευταία θέση του πρωταθλήματος.

Και ειδικά για τον Ricciardo, μια από τις πιο σημαντικές αδυναμίες του μονοθεσίου ενδεχομένως θα του κάνει πολύ δύσκολη τη ζωή.

Ο Αυστραλός έχει δείξει να προτιμά σαφώς μονοθέσια που ανταποκρίνονται καλά στην είσοδο των στροφών και υπό φρενάρισμα, χαρακτηριστικό που έχει εκμεταλλευτεί συχνά στο παρελθόν για προσπεράσματα, πατώντας το φρένο όσο πιο αργά τον έπαιρνε.

Όπως όμως έδειξαν τα δύο του χρόνια στη McLaren, η έλλειψη αυτού του χαρακτηριστικού υπονομεύει σαφώς την οδήγησή του, καθώς δεν του δίνει την απαραίτητη αίσθηση στη στροφή και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται, κάτι που είχε παραδεχτεί και ο ίδιος πέρσι σε συνέντευξη.

«Όλα αρχίζουν εκεί. Αν έχεις δυσκολίες στην έξοδο μιας στροφής, φυσιολογικά είναι αποτέλεσμα του τι συνέβη μέσα στη στροφή που σε έβαλε σε, ας πούμε προβλήματα, στην έξοδο. Οι περισσότερες δυσκολίες ξεκινούν στην είσοδο – ίσως όχι όλες, αλλά οι περισσότερες.»

Σίγουρα λοιπόν δεν είναι ιδανικό για τον Ricciardo το ότι, καθ’ομολογία και ενός εκ των επικεφαλής μηχανικών της AlphaTauri, Jonathan Eddolls, το μονοθέσιο έχει πρόβλημα με την καθυστερημένη και αργή είσοδο στις στροφές.

«Η καθυστερημένη είσοδος, ας πούμε η αστάθεια στο πίσω μέρος, που ήταν η μεγαλύτερη αδυναμία, αυτό είναι το πεδίο πάνω στο οποίο δουλεύουμε. Το έχουμε βελτιώσει, αλλά εξακολουθεί να είναι αδυναμία θα έλεγα.»

Το πρόβλημα της AT04 φαίνεται να είναι απώλεια κάθετης δύναμης υπό επιβράδυνση, που υψώνει αρκετά το πίσω μέρος του μονοθεσίου και οδηγεί σε αεροδυναμική αποσταθεροποίηση. Οι αναβαθμίσεις στο βρετανικό Grand Prix στόχευαν σε βελτίωση αυτής της κατάστασης, αλλά ο Yuki Tsunoda δεν έδειξε ιδιαίτερα ευχαριστημένος από αυτές.

Η δουλειά συνεχίζεται πάντως, αν και ο Eddolls παραδέχτηκε ότι η AlphaTauri θα χρειαστεί χρόνο για να επιλύσει το ζήτημα.

«Μπορείς να αλλάξεις κατεύθυνση στην αεροδυναμική εξέλιξη και αυτό ενέχει κάποια αδράνεια, χρειάζεται χρόνος για να φτάσουν τελικά στο μονοθέσιο αυτά τα μέρη. Αλλά από εδώ και στο εξής, θα πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε την επίδραση της αλλαγής των στόχων σε αυτόν τον τομέα.»

Μένει να φανεί σε τι βαθμό θα επηρεαστεί τελικά ο Ricciardo από το μονοθέσιο που θα του δοθεί και πόσο θα κάνει διαφορά η μετάβαση στην οποία αναφέρεται ο Eddolls.

Ο Αυστραλός βέβαια μπορεί να βοηθηθεί από την πείρα του στη McLaren, πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου με αντίστοιχη αδυναμία, αλλά από την άλλη δεν είχε δείξει σημάδια βελτίωσης με την πάροδο του χρόνου. Οπωσδήποτε πάντως θα πρέπει να φανεί ταχύτερος του Tsunoda, αν θέλει να δικαιολογήσει την επιστροφή του και να μη βρεθεί ο ίδιος απέναντι στην πόρτα της εξόδου στο τέλος της χρονιάς.

Πηγή: motorsport.com


f1fan.gr