Ο Lando Norris δήλωσε πως η αποκατάσταση του Carlos Sainz στην 3η θέση κατά την επανεκκίνηση του χθεσινού αγώνα στο Μονακό ήταν εκνευριστική και άδικη.

Ο Sainz, στην εκκίνηση του χθεσινού GP του Μονακό, είχε μια μικρή επαφή με τον Oscar Piastri στην έξοδο της St. Devote, αποκομίζοντας κλατάρισμα στον εμπρός αριστερά τροχό του.

Αποτέλεσμα του κλαταρίσματος ήταν να φύγει ευθεία στην έξοδο, στη στροφή της Casino Square, με τον αγώνα του να δείχνει πως έλαβε ουσιαστικό τέλος.

Ωστόσο, η κόκκινη σημαία που ήρθε λόγω της τριπλής επαφής και εγκατάλειψης των Sergio Perez, Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg, άλλαξε τα πράγματα.

Σύμφωνα με τους αγωνιστικούς κανονισμούς της F1, η κατάταξη για την επανεκκίνηση “γίνεται με βάση τη σειρά στο τελευταίο σημείο που ήταν εφικτό να καθοριστεί η κατάταξη των μονοθεσίων. Όλα αυτά τα μονοθέσια, στη συνέχεια, θα τους επιτραπεί το να συνεχίζουν στο Sprint ή τον αγώνα”.

Αν και τα περισσότερα μονοθέσια πέρασαν τη γραμμή του πρώτου χρονομετρημένου, λίγο πριν τη Mirabeau, πριν την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας, ο Zhou Guanyu της Sauber δεν το είχε πράξει. Για να μην γίνει θύμα της τριπλής επαφής, ο Κινέζος οδηγός είχε κυριολεκτικά σταματήσει πριν τον χαλασμό θραυσμάτων στη Massenet.

Αυτό σήμαινε πως, το τελευταίο σημείο από το οποίο όλα τα μονοθέσια είχαν διέλθει, ήταν η γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας. Έτσι, η εκεί κατάταξη χρησιμοποιήθηκε για την επανεκκίνηση.

Αυτό στην πράξη σήμαινε το εξής: έχοντας περάσει ως τρίτος τη συγκεκριμένη γραμμή, και εφόσον φυσικά δεν εγκατέλειπε και γύριζε στα pits μόνος του, ο Ισπανός δεν έχανε την τρίτη θέση, επανεκκινώντας από αυτή.

Αυτό σήμαινε πως ο Norris, που είχε κληρονομήσει την τρίτη θέση στην κανονική εκκίνηση, θα έβλεπε την SF-24 του πρώην teammate του ξανά μπροστά του. Και δεν ήταν καθόλου χαρούμενος γι’ αυτό στο τέλος του αγώνα.

“Δεν θεωρώ πως είναι το πιο δίκαιο πράγμα, αλλά είμαι σίγουρος πως έχουν υπάρξει στιγμές στο παρελθόν που ίσως έχω επωφεληθεί απ’ αυτό και η ομάδα μου μπόρεσε να διορθώσει το μονοθέσιο λίγο ή να κάνει κάποια αντίστοιχη δουλειά”, σχολίασε ο Βρετανός μετά το τέλος της δράσης χθες στο Πριγκηπάτο.

“Εάν το εξετάσεις με ευθύ τρόπο, είναι εκνευριστικό και άδικο το ότι, επειδή κάποιος κάνει κάποιο λάθος και λόγω ενός συγκεκριμένου αριθμού αυτοκινήτων που πέρασαν τη γραμμή ή όχι, ό,τι κι αν λέει τέλος πάντων ο κανονισμός, το λάθος αναιρείται υπό την κόκκινη σημαία και παίρνει και δωρεάν pit stop. Είναι άδικο”.

Ο επικεφαλής της ομάδας του Woking, Andrea Stella, δήλωσε περισσότερο προβληματισμένος για το ζήτημα, ωστόσο δέχτηκε πως οι κανονισμοί εφαρμόστηκαν ορθώς. Αναγνώρισε όμως την τύχη που χαρακτήρισε τον Ισπανό της Ferrari στην προκείμενη περίπτωση.

“Αναφορικά με τον τρόπο που καθορίστηκε η επανεκκίνηση, θεωρώ πως η FIA έκανε το καλύτερο που μπορούσε”, δήλωσε ο Ιταλός μετά τον αγώνα.

“Επίσης, η απόφαση συμφωνεί με παρελθούσες αποφάσεις, όπου χρησιμοποιείται η δεύτερη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας όταν δεν είναι διαθέσιμοι οι χρόνοι σε χρονομετρημένα κομμάτια. Δεν θεωρώ πως η χρήση των mini sector είναι καλός τρόπος”.

“Προφανώς, το σημείο που έσωσε τον Carlos ήταν πως ο Zhou δεν είχε περάσει τη γραμμή του χρονομετρημένου πρώτου κομματιού την ώρα που ο αγώνας διεκόπη. Τυχερός ο Carlos”.

“Θεωρώ πως στάθηκε τυχερός σήμερα, κάτι που ισχύει και στην ελαστική συμπεριφορά των αγωνοδικών. Στην πρώτη στροφή, είχε επαφή που προκάλεσε σημαντική ζημιά στον Oscar, ενώ και χθες ήταν υπό έρευνα για παρεμπόδιση στις κατατακτήριες”.

“Όπως είπα, τυχερός ο Carlos, όλα αυτά του έδωσαν το βάθρο. Χαιρόμαστε γι’ αυτόν αλλά ειδικά με τη χθεσινή παρεμπόδιση, εξακολουθούμε να μπερδευόμαστε λίγο επειδή υπήρχε διαφορά ανάμεσα στη χθεσινή απόφαση και το τί αποφασίστηκε στην Imola (όπου ο Piastri πήρε τρεις θέσεις ποινής για παρεμπόδιση του Magnussen)”.

Τέλος, ο επικεφαλής της McLaren αποκάλυψε και την έκταση της ζημιάς στο μονοθέσιο του Αυστραλού οδηγού του, η οποία εκτιμάται πως κόστισε έως και μισό δευτερόλεπτο στον γύρο.

“Μόλις συνέβη η επαφή, παρατηρήσαμε πτώση 20 μονάδων κάθετης δύναμης. Αυτό στο Μονακό μεταφράζεται σε μισό δευτερόλεπτο”, ανέφερε ο Stella.

“Χάρη στην κόκκινη σημαία, μπορέσαμε να κάνουμε μερικές επιδιορθώσεις στο πάτωμα, μιας και το πλευρικό πτερύγιο του πατώματος είχε σπάσει”.

“Το επιδιορθώσαμε, όχι πλήρως, και αλλάξαμε και το sidepod που είχε ραγίσει επίσης. Συνολικά, λοιπόν, η διαφορά ήταν περίπου 10 μονάδες στον κανονικό αγώνα, το οποίο είναι μερικά δέκατα, περί τα 0,25 δευτ.”.

“Προφανώς και μας έκανε περισσότερο νευρικούς για τη δυνατότητα του να διατηρήσουμε τα ελαστικά σε καλή κατάσταση, επειδή το μονοθέσιο είχε ζημιά. Ο Oscar, ωστόσο, κατάφερε να το πετύχει και, τελικά, η ζημιά δεν επηρέασε το τελικό του αποτέλεσμα”.


f1fan.gr