Στη δημοσιότητα βγήκαν σήμερα από τη FIA τα πρωτότυπα μονοθέσια του 2026, αποκαλύπτοντας και πώς θα είναι περίπου εξωτερικά η νέα γενιά μονοθεσίων, που αναμένεται να κατοχυρωθεί μέσα στον προσεχή μήνα.

Ενόψει του GP του Καναδά, η FIA παρουσίασε τις βασικές λεπτομέρειες του “ευκίνητου” πρωτοτύπου, που θα έρθει μαζί με τις νέες μονάδες ισχύος και τα πλήρως βιώσιμα καύσιμα.

Περιλαμβάνοντας ενεργητικά αεροδυναμικά βοηθήματα, τα νέα μονοθέσια θα είναι 30kg ελαφρύτερα από την τωρινή γενιά, καθώς και κοντύτερα αλλά και πιο στενά.

Το μεταξόνιο θα μειωθεί από τα 3600 mm στα 3400 mm, με το πλάτος των μονοθεσίων να πέφτει από τα 2000 στα 1900 mm. Επίσης, το μέγιστο πλάτος πατώματος θα μειωθεί στα μόλις 150 mm.

Αν και η FIA αναμένεται να διατηρήσει τις ζάντες 18” που έφερε στο προσκήνιο το 2022. το πλάτος των εμπρός ελαστικών θα μειωθεί κατά 25 mm και των πίσω κατά 30 mm. Αυτό, ωστόσο, εκτιμάται πως δεν πρόκειται να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα πρόσφυσης των μονοθεσίων.

Ακόμα, ως μέρος της συνολικής προσπάθειας για τη δόμηση ενός σασί που θα ταιριάζει γάντι με τους κανονισμούς των κινητήρων, όπως επίσης και για να υποβοηθηθεί η πιο στενή επαφή ανάμεσα στα μονοθέσια, τα επίπεδα κάθετης δύναμης των νέων μονοθεσίων έχουν μειωθεί κατά 30% (στο πρωτότυπο), ενώ η οπισθέλκουσα κατά 55%.

Μέρος του μονοθεσίου είναι και βασικά αεροδυναμικά στοιχεία, όπως κινητές πτέρυγες. Αυτά, έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιούν την παραγωγή τυρβώδους αέρα που προκαλεί προβλήματα στους αγώνες.

Μέρος της προσπάθειας αυτής είναι και η σμίκρυνση της εμπρός πτέρυγας, η αφαίρεση των καμαρών πάνω από τα εμπρός ελαστικά, καθώς και ειδικές διαμορφώσεις μπροστά από τα sidepods για να μην φεύγει προς τα έξω ο βρώμικος αέρας από τα ελαστικά.

Στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, θα υπάρχει ενεργή πίσω πτέρυγα τριών στοιχείων, με απλοποιημένα κάθετα στελέχη, ενώ αφαιρείται και το κάτω οριζόντιο σκέλος της πτέρυγας.

Εκτός κοινής θέας, τα νέα μονοθέσια θα είναι πιο απλοποιημένα κάτω από το πάτωμά τους, με μέρος του πατώματος να είναι εντελώς επίπεδο ενώ και προς τον διαχύτη θα υπάρχουν περιορισμοί για να μειωθεί το φαινόμενο του ground effect και να μην μπορεί να βρει κάποιος μεγάλα κέρδη απόδοσης σε σκληρές αναρτήσεις και πολύ χαμηλά ύψη απ’ το έδαφος.

Στα της ασφάλειας, τα νέα μονοθέσια θα φέρουν δύο επιπέδων κατασκευή μπροστινών προσκρούσεων καθώς και βελτιωμένη πλευρική προστασία. Τα φορτία που θα μπορεί να “παίρνει” το roll hoop θα αυξηθούν από τα 16 στα 20G, ενώ τα φώτα στις πίσω πτέρυγες θα γίνουν φωτεινότερα.

Ο επικεφαλής της FIA σε ζητήματα μονοθεσίων, Νικόλας Τομπάζης, ονομάτισε τους νέους κανονισμούς “μια λογική επανάσταση”, ωστόσο εκτίμησε πως ταιριάζουν γάντι με όλα όσα θέλει να είναι η F1.

“Με αυτό το νέο σετ κανονισμών, η F1 προσπάθησε να εξελίξει μια νέα γενιά μονοθεσίων που θα βρίσκονται πλήρως σε επαφή με το DNA του σπορ”, σχολίασε αρχικά ο Τομπάζης.

“Μονοθέσια που είναι ελαφριά, πολύ γρήγορα και ευκίνητα, αλλά επίσης που να διατηρούν στοιχεία τεχνολογίας αιχμής. Για να το πετύχουμε αυτό, δουλέψαμε προς τη λογική των ‘ευκίνητων’ μονοθεσίων”.

“Ελαφρύτερα, πιο ισχυρά και πιο προσηλωμένα προς τις ικανότητες του οδηγού, τα μονοθέσια των Τεχνικών Κανονισμών του 2026 για τη FIA Formula One έχουν σχεδιαστεί για να μας δώσουν πιο κοντινές μάχες ανάμεσα στους οδηγούς, να βελτιώσουν τον ανταγωνισμό των ομάδων και να βελτιώσουν το θέαμα”.

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, σχολίασε απ’ την πλευρά του: “Στόχος μας, μαζί με τη Formula 1, είναι να παράξουμε ένα μονοθέσιο που θα ήταν κατάλληλο για το μέλλον της κορυφαίας κατηγορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πιστεύουμε ότι το έχουμε πετύχει αυτό”.

Οι κανονισμοί του 2026 αναμένεται να επικυρωθούν και με τη “βούλα” στην προσεχή σύνολο του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, στις 28 Ιουνίου.


f1fan.gr