Ο Lando Norris πήρε την pole για το Sprint του Grand Prix στο Interlagos, ενώ τερμάτισε δις στη δεύτερη θέση: μια στο Sprint του Σαββάτου και άλλη μια στον αγώνα της Κυριακής. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, ωστόσο, πήρε την καρό σημαία πίσω από τον Max Verstappen.
Την ίδια ώρα που ο ανταγωνισμός έφθειρε σε σχέση με τον ρυθμό του Verstappen, τερματίζοντας πάνω από 30 δευτερόλεπτα πιο πίσω του, ο Norris ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να βρεθεί σχετικά κοντά στον Ολλανδό, που πήρε τη 17η νίκη του για φέτος, αριθμός ρεκόρ στην ιστορία της F1. Στο τέλος των 71 γύρων, η διαφορά Norris και Verstappen βρισκόταν μόλις στα 8 δευτερόλεπτα, ενώ σε αρκετά σημεία του αγώνα και οι δύο οδηγοί είχαν εφάμιλλα γυρολόγια.
Όταν όμως σε κάθε stint περνούσαν οι γύροι ζωής των ελαστικών, ο Norris μπορούσε να δει διαφορά στους γύρους απ’ αυτούς του Verstappen, υστερώντας σε ρυθμό, ο οποίος και εν τέλει οφείλεται για την μεταξύ τους διαφορά στο τέλος του αγώνα.
“Δεν είμαι αρκετά πίσω του στους πρώτους 10-15 γύρους, αλλά στην τελευταία φάση (του stint) έπεσα αρκετά”, δήλωσε ο Norris σχετικά με το πού εντοπίζει τη διαφορά του σε ρυθμό από τον οδηγό της Red Bull.
Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, αναγνώρισε πως εν μέσω της εντυπωσιακής βελτίωσης της MCL60 φέτος, η οποία πλέον αποτελεί τον πιο συχνό αντίπαλο της RB19 στην πίστα, η διαχείριση των ελαστικών είναι η κύρια περιοχή που προκαλεί το σκαλοπάτι ρυθμού ανάμεσα στην ομάδα του και τους Κόκκινους Ταύρους.
“Θεωρώ πως η διαφορά οφείλεται κυρίως στον ρυθμό με φθαρμένα ελαστικά”, εξήγησε ο Ιταλός. “Βλέπουμε πως, όταν έχουμε φρέσκα ελαστικά, μπορούμε να παλέψουμε για τη θέση”.
“Όμως τα ελαστικά φθείρονται, τότε φαίνεται πως ο Max και η Red Bull έχουν μικρότερη φθορά για εμάς. Τα ελαστικά φθείρονταν ισοδύναμα με ένα δέκατο σε χρόνο δύο γύρων”.
“Πρόκειται για μεγάλο χαμένο χρόνο από τη φθορά και, εάν μπορείς να το περιορίσεις αυτό, μετά από 10 γύρους σε ένα stint, πρόκειται για δέκατα του δευτερολέπτου. Θεωρώ πως εκεί εντοπίζεται η ανωτερότητά τους αυτή τη στιγμή”.
Η McLaren έχει κάνει κυριολεκτικά άλματα στην ανταγωνιστικότητά της μέσα στο 2023 με πληθώρα αναβαθμίσεων να βελτιώνουν σημαντικά την MCL60 σε κάθε συνθήκη. Ωστόσο, η ομάδα του Woking θα χρειαστεί να περιμένει μέχρι το 2024 για να δει το επόμενο σετ βελτιώσεων στο μονοθέσιο να αντιμετωπίζει τα προβλήματα φθοράς της γόμας της Pirelli.
“Στο κομμάτι που εντοπίζουμε τη διαφορά (με τη Red Bull), δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά με το υπάρχον μονοθέσιο”, εξήγησε ο Stella.
“Το μονοθέσιο έχει βελτιωθεί με την αναβάθμιση της Σιγκαπούρης αναφορικά στη διαχείριση των ελαστικών του, όχι ωστόσο αρκετά ώστε να μπορεί να ανταγωνίζεται, ειδικά σε συνθήκες υψηλής φθοράς. Και είδαμε και άλλα μονοθέσια να έχουν πρόβλημα έντονης φθοράς, όπως η Mercedes και η Ferrari”.
Another #MCL60 podium. 🤩 #BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/NCj65J4XZ7
— McLaren (@McLarenF1) November 6, 2023
Τέλος, ο Stella δήλωσε έκπληκτος για τον βαθμό στον οποίο η Mercedes και η Ferrari δυσκολεύτηκαν με τα ελαστικά του στο Sao Paulo, με το δίδυμο των Ασημί Βελών να τερματίζει αρκετά χαμηλότερα από τις θέσεις που εκκινούσε (ο Russell εάν δεν είχε εγκαταλείψει θα βρισκόταν στην καλύτερη περίπτωση στις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις).
“Αυτό ήταν μια κάπως έκπληξη, επειδή φυσιολογικά, όταν έχεις τόσο υψηλά επίπεδα φθοράς, τότε είναι που συνήθως η Mercedes αποδίδει καλά”, σχολίασε ο Ιταλός.
“Δεν είμαστε σίγουροι γιατί συνέβη κάτι τέτοιο. Και ακόμα και από την οπτική της Ferrari, θα περίμενα απ’ αυτούς να φανούν πιο ανταγωνιστικοί”.