Για πρώτη φορά από το 2017, η Πολωνία επιστρέφει στο καλεντάρι του WRC, σε ένα Rally με αλλαγές της τελευταίας στιγμής στη λίστα συμμετεχόντων. Πως θα διαμορφωθεί η μάχη του τίτλου το μεσημέρι της Κυριακής;
Μετά τις σκληρές και απαιτητικές συνθήκες της Σαρδηνίας, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally αναμένεται να βρεθεί αυτό το τριήμερο σε έναν πολύ πιο “μαλακό” αγώνα, στους γρήγορους χωμάτινους δρόμους του Rally Πολωνίας.
Η Πολωνία ξεκινά ένα σερί γρήγορων Rally στο χώμα (Πολωνία, Λετονία, Φινλανδία), τα οποία συνθέτουν το αμιγώς καλοκαιρινό σκέλος του φετινού WRC.
Η Πολωνία επέστρεψε στην κορυφαία κατηγορία των Rally για πρώτη φορά από το 2017, με το φετινό event να βασίζεται στους ομαλούς χωμάτινους δρόμους γύρω από την περιοχή Mikolajki. Οι ειδικές του προσεχούς τριημέρου ενδεχομένως να είναι εντελώς νέες για κάποια πληρώματα, ενώ ένας οδηγός αναμένεται να γράψει ιστορία, καθώς προετοιμάζεται να τρέξει με Rally1 αγωνιστικό, χωρίς ωστόσο την υβριδική μονάδα.
Πάμε να δούμε τη λίστα συμμετοχών στο φετινό Rally Πολωνίας.
Συνολικά 43 πληρώματα θα πάρουν εκκίνηση μεθαύριο, με 9 εξ’ αυτών να ανήκουν στην κορυφαία κατηγορία. Η μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τις προηγούμενες φορές είναι η νέα συμμετοχή του Martins Sesks, που αναμένεται να τρέξει με Ford Puma της M-Sport, αλλά χωρίς την υβριδική μονάδα προσαρτημένη. Η επιλογή αυτή του Sesks έγινε ώστε στην Πολωνία να εγκλιματιστεί σε ένα πλαίσιο αυτοκινήτου με το οποίο αναμένεται να τρέξει με το πλήρες πακέτο του στη Λετονία, τον αγώνα της πατρίδας του, τον επόμενο μήνα.
Μαζί με τον Sesks, η M-Sport κατεβάζει την κλασσική δυάδα της, με τους Adrien Fourmaux και Gregoire Munster να έχουν ως στόχο το χτίσιμο εμπειρίας, μιας και κανένας εκ των δύο δεν έχει χιλιόμετρα στις διαδρομές της Πολωνίας.
Στη μάχη του τίτλου, ο Thierry Neuville, αναμένεται να εκκινήσει πρώτος την Παρασκευή, όντας αυτή τη στιγμή στην πρωτοπορία του Πρωταθλήματος. Μετά από ένα αχρείαστο λάθος στη Σαρδηνία, ο Βέλγος της Hyundai έχει σκοπό τη μέγιστη δυνατή συγκομιδή βαθμών, προστατεύοντας το πλεονέκτημα στο Πρωτάθλημα που αυτή τη στιγμή διαθέτει από τον Elfyn Evans αλλά και τον βελτιωμένο Ott Tanak που δείχνει να “χώνεται” στη μάχη για την…κούπα.
Το τρίτο i20 N των Κορεατών, πέρα από τους δύο μόνιμους, αναμένεται να οδηγήσει ο Andreas Mikkelsen, με την πρώτη του εμφάνιση σε χωμάτινες ειδικές για το 2024.
Στην Toyota, τα πλάνα για τα πληρώματα ήταν εντελώς διαφορετικά μέχρι χθες. Μαζί με τους Elfyn Evans και Takamoto Katsuta που είναι οι μόνιμες παρουσίες της σεζόν, σκοπός ήταν να λάβει εκκίνηση και ο Sebastien Ogier.
Ωστόσο, το ατύχημα που είχαν στις χθεσινές αναγνωρίσεις των διαδρομών ο ίδιος και ο συνοδηγός του, τους καθηλώνουν εκτός συνέχειας, με τον Kalle Rovanpera να αποδεικνύεται η χρυσή αλλαγή της τελευταίας στιγμής και να αναμένεται να προλάβει να βρεθεί στην Πολωνία και να πάρει κανονικά εκκίνηση για το Rally.
Αυτό δεν ήταν εξασφαλισμένο εξ’ αρχής, ωστόσο, με τους Αγωνιστικούς Κανονισμούς να αναφέρουν πως μετά το κλείσιμο των συμμετοχών, μόνο το ένα μέλος ενός πληρώματος (οδηγός ή συνοδηγός) μπορούν να μεταβληθούν. Σε περίπτωση που χρειάζεται μεγαλύτερη αλλαγή, απαιτείται ειδική άδεια της FIA, βάσει του Άρθρου 22.4 των κανονισμών.
Χθες, λίγο πριν τις 21:00 το βράδυ, η Toyota έλαβε άδεια να πάρουν συμμετοχή οι Rovanpera/Halttunen.
This one was hard to take for @OttTanak 💔#WRC | #RallyPoland 🇵🇱 pic.twitter.com/Uz3DnBRjEu
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) June 26, 2024
Το πρόγραμμα
304 είναι τα συνολικά αγωνιστικά χιλιόμετρα του Rally Πολωνίας, το οποίο αναμένεται να δοκιμάσει το πόσο γρήγορα μπορούν να κινηθούν τα πληρώματα πάνω στο χώμα!
Αύριο, ημέρα Πέμπτη, τα πληρώματα αναμένεται να τρέξουν το πρωί στο shakedown (ενώ νωρίτερα έχει δοθεί ειδική εξαίρεση στον Rovanpera για να κάνει τα χιλιόμετρα του recce).
Στη συνέχεια, η υπερειδική της Mikolajki Arena (SS1/SS8/SS12) αναμένεται να ανοίξει τον χορό των χρονομετρημένων χιλιομέτρων.
Η Παρασκευή αναμένεται να έχει συνολικά 7 ειδικές. 58 χιλιόμετρα περιλαμβάνει το πρωινό σκέλος σε Stanczyki 1, Wieliczki 1 και Olecko 1, ενώ τα διπλά περάσματα του απογεύματος λαμβάνουν χώρα μετά το tyre fitting zone του μεσημεριού. Την αυλαία της ημέρας κλείνει ακόμα ένα πέρασμα στην υπερειδική της Αρένας.
Το Σάββατο, που αναμένεται να δώσει και τους πρώτους βαθμούς του Rally, αναμένεται να έχει επίσης 7 ειδικές. Αυτή τη φορά οι πρώτες 4 γίνονται μέχρι το μεσημεριανό service, ενώ τα διπλά περάσματα στις Swietajno, Goldap και Czarne θα γίνουν το απόγευμα της ίδιας ημέρας
Άλλα 64 χιλιόμετρα έχει η Κυριακή και τελευταία ημέρα του Rally, με συνολικά 4 ειδικές. Gmina Mragowo και Mikolajki θα έχουν διπλά περάσματα, με τη δεύτερη να είναι και η Power Stage του event.
Poland’s roads leave no margin for error – just ask ex-F1 racer Robert Kubica#WRC | #RallyPoland 🇵🇱 pic.twitter.com/fD0xQ61DBX
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) June 23, 2024
Με τη μάχη του φετινού Πρωταθλήματος σε Οδηγούς και Κατασκευαστές να συνεχίζει ακάθεκτη, και όσο περνούν οι αγώνες να γίνεται όλο και πιο κλειστή, η ταχύτητα σε ένα “ομαλό” Rally, όπως αυτό της Πολωνίας αναμένεται να είναι κλειδί στο ποιος θα βγει κερδισμένος το απόγευμα της Κυριακής. Ποιος έχει τα νεύρα να πάει πιο γρήγορα από τους γύρω του;