Το απογοητευτικό ξεκίνημα της Alpine στη φετινή σεζόν έχει ήδη δώσει τροφή για φήμες περί πώλησης της ομάδας από τη μητρική Renault.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες που συγκέντρωσε το Motorsport τις τελευταίες εβδομάδες, η Renault θα συζητούσε μια πώληση του project στη F1 μόνο υπό την προϋπόθεση πως θα συνέχιζε ο νέος ιδιοκτήτης να χρησιμοποιεί κινητήρες Renault, για το εγγύς έστω μέλλον.

Οι πρώτοι 4 αγώνες του 2024 έχουν φέρει την Alpine στον πάτο της κατάταξης, όντας η λιγότερο ανταγωνιστική ομάδα σε ρυθμό, με συγκομιδή μηδέν βαθμών, όπως και οι Sauber και Williams.

Από τις ομάδες αυτές, ωστόσο, η Alpine δείχνει να υστερεί ξεκάθαρα σε επίδοση. Τη συγκεκριμένη κατάσταση επιδεινώνει το γεγονός πως πρόκειται για μια εργοστασιακή ομάδα, που λαμβάνει υποστήριξη από έναν γίγαντα της αυτοκίνησης, τη Renault.

Πίσω στον Φεβρουάριο του 2023, στην παρουσίαση του περσινού μονοθεσίου, διατυπώθηκαν φιλόδοξα πλάνα ενόψει του άμεσου μέλλοντος.

Έχοντας τερματίσει στην 4η θέση του Πρωταθλήματος το 2022, νέος στόχος ήταν η ομάδα να βρίσκεται όσο συχνότερα γίνεται στο βάθρο, πλησιάζοντας τις πρώτες τρεις ομάδες (Red Bull, Ferrari, Mercedes).

Κάτι παραπάνω από έναν χρόνο μετά, τα πράγματα δείχνουν άρδην διαφορετικά. Στο ενδιάμεσο, ο CEO του οργανισμού, Laurent Rossi, ο επικεφαλής Otmar Szafnauer και δύο ιστορικές φιγούρες του Enstone, ο Alan Permane, αθλητικός διευθυντής και ο Pat Fry, τεχνικός διευθυντής. έχουν όλοι τους αποχωρήσει.

Οι συγκεκριμένες αλλαγές στο management δε βοήθησαν την ομάδα να προοδεύσει, πέφτοντας προς τα πίσω στην κατάταξη τη δυναμικότητα.

Οι λόγοι είναι αρκετά περίπλοκοι. Δεν αποτελεί έκπληξη πως έχει ειπωθεί ότι η Renault, βλέποντας το project της F1 να πηγαίνει καθ’ αυτό τον τρόπο, εξετάζει μια πώληση. Είναι άλλωστε νόμος της αγοράς πως αξίζει μια εταιρεία να την πάρεις στα χειρότερά της.

Η Renault πήρε ξανά τον οργανισμό του Enstone στις τάξεις της το 2015 και ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το brand Alpine από το 2021, ως ένα μέσο να αναβιώσει το ίματζ της συγκεκριμένης γαλλικής φίρμας σπορ αυτοκινήτων.

Το να βρίσκεσαι όμως στον πάτο δε βοηθά στις πωλήσεις οχημάτων. Εάν δεν υπάρξουν σύντομα κάποια σημάδια βελτίωσης, τότε δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος πως θα γίνουν προσφορές για εξαγορά.

Η εύρεση μνηστήρων δεν είναι το πρόβλημα για το Enstone στην περίπτωση αυτή. Το πρόβλημα έγκειται στο τί θα γίνει με το Viry και το τμήμα κινητήρων της Renault.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το Motorsport.com από τα paddock στη Suzuka, μία από τις συνθήκες υπό τις οποίες η Renault θα δεχόταν μια εξαγορά της ομάδας στη F1 θα ήταν και η διατήρηση της προμήθειας κινητήρων της γαλλικής φίρμας, τουλάχιστον έως το 2029.

Αυτό θα εξασφάλιζε ένα βιώσιμο μέλλον για το τμήμα κινητήρων που βρίσκονται ήδη υπό εργασίες για τις νέες μονάδες ισχύος που θα έρθουν στο παιχνίδι από το 2026.

Ωστόσο, ο περιορισμός αυτός της χρήσης μονάδων Renault θα μπορούσε εν δυνάμει να μικρύνει τη δεξαμενή πιθανών επενδυτών, καθώς ενδεχομένως να υπήρχαν εταιρείες με δικούς τους κινητήρες ή με σχέσεις με κατασκευαστές κινητήρων.

Επίσημη δήλωση από την Alpine αναφέρει: “Οι φήμες και ιστορίες σχετικά με την ομάδα να μπαίνει σε καθεστώς πώλησης είναι λανθασμένες. Η ομάδα κατηγορηματικά δεν πωλείται”.


f1fan.gr