Ο Fernando Alonso εξέφρασε τη χαρά του που θα του δοθεί η δυνατότητα να συνεργαστεί εκ νέου με τη Honda στην Aston Martin, όταν οι δύο πλευρές ξεκινήσουν τη συνεργασία τους, το 2026.

Η Aston Martin ανακοίνωσε χθες την επέκταση της συνεργασίας της με τον Ισπανό έως και το τέλος του 2026, χρονιά που θα σηματοδοτήσει τους νέους τεχνικούς κανονισμούς σε αεροδυναμική και κινητήρες αλλά και την απαρχή της τεχνολογικής συνεργασίας Aston και Honda.

Με τη Honda ο Alonso είχε προηγούμενα, τα οποία δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Την τριετία 2015-2017, οι δύο πλευρές συνεργάστηκαν και στη McLaren, όταν εκ νέου η Honda αποτελούσε τον αποκλειστικό τεχνολογικό εταίρο, κατά την επιστροφή της στη F1.

Όντας όμως νέα στην υβριδική τεχνολογία του αθλήματος, η Honda τα χρόνια αυτά δεν κατάφερε να σταθεί αντάξια του ονόματος και της ιστορίας που κουβαλούσε, δίνοντας σταθερά αναξιόπιστους και μη ανταγωνιστικούς κινητήρες. Σημείο καμπής στη σχέση Alonso-Honda ήταν οι δηλώσεις του Ισπανού μέσα από το cockpit στο GP της Suzuka το 2016 για “κινητήρα κατηγορίας GP2”.

Ωστόσο, μετά την πρόωρη λύση της συνεργασίας McLaren-Honda, οι Ιάπωνες αναθάρρησαν. Συνεργάστηκαν αρχικά με την Toro Rosso και στη συνέχεια με τη Red Bull, με την τελευταία συνεργασία να φέρνει τρία Πρωταθλήματα Οδηγών και 2 Κατασκευαστών μέχρι στιγμής.

Η προηγούμενη συνεργασία Honda – Alonso δεν έληξε με καλό τρόπο

Ο Alonso παραδέχτηκε, με αφορμή και τις χθεσινές ανακοινώσεις, πως η αναμενόμενη συνεργασία Aston και Honda ήταν ένας από τους κυριότερους λόγους που επέλεξε να συνεχίσει με πολυετές συμβόλαιο στο Silverstone.

“Μέρος της απόφασής μου να μείνω στην Aston είναι η σύνδεση της ομάδας με τη Honda από το 2026, ενώ και η Aramco είναι ένας εξαιρετικός συνεργάτης”, δήλωσε σε επιλεγμένα media ο 42χρονος.

“Η Honda είναι ξεκάθαρα ένας κατασκευαστής που έχει απολαύσει τεράστιες επιτυχίες στη Formula  και όχι μόνο εκεί, αλλά και γενικά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι μια εταιρεία που σέβομαι”.

“Δεν λειτούργησε η συνεργασία μας στη McLaren, κατά τα πρώτα χρόνια που επέστρεψε στο άθλημα. Στη συνέχεια όμως, έλυσαν τα προβλήματά τους και αυτή τη στιγμή συμβάλλουν στην κυριαρχία της Red Bull στο άθλημα”.

“Τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά Παγκόσμιοι Πρωταθλητές. Έτσι, θεωρώ πως έχουν μια βάση ενόψει 2026 που είναι ήδη σε καλό σημείο”.

“Επίσης, έχουν την ικανότητα στη Sakura να φτιάξουν κάτι εξαιρετικά καλό. Επισκέφτηκα τη Sakura το 2014, το 2015 και το 2016. Δεν τους έχω επισκεφτεί έκτοτε ξανά, αλλά γνωρίζω πως το κίνητρο σε αυτό το εργοστάσιο είναι πολύ ψηλά. Προφανώς, με τα βιώσιμα καύσιμα που θα έχουμε το 2026, βλέπω και ένα ακόμα ενδιαφέρον σημείο με το οποίο θέλω να πειραματιστώ”.

“Όπως ανέφερα, η Aramco είναι ένας εξαιρετικός συνεργάτης. Βλέπω, εδώ, μια κατάσταση που όλες οι πλευρές κερδίζουν και σέβομαι πολύ και την ιαπωνική κουλτούρα όπως όλοι γνωρίζετε πιθανώς”.

“Μόλις επιστρέψαμε από την Ιαπωνία, έναν ιδιαίτερο αγώνα. Πάντα τρέχω με ξεχωριστό κράνος εκεί, ενώ έχω και τατουάζ Samurai στην πλάτη μου. Έχω αρκετούς δεσμούς με την Ιαπωνία και το 2026 φαντάζει ελκυστικό και ελπιδοφόρο. Μετά την εμπειρία μου με τη McLaren Honda και τα IndyCar επίσης, έχουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε ξανά. Για μένα, αυτό είναι μια πραγματική ευχαρίστηση”.

Ο Alonso πιστεύει, ακόμα, πως η σταθερή ανάπτυξη της Aston, με το νέο της, υπερσύγχρονο εργοστάσιο και επικείμενο status πλήρους εργοστασιακής ομάδας είναι ένα καλό σημείο για εκτόξευση και μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα”.

“Οδεύουμε προς το άγνωστο αναφορικά με τους κανονισμούς. Αλλά εάν έπρεπε να διαλέξω μια ομάδα. βάσει συναισθήματος, θα διάλεγα το δικό μας project και κινητήρα”, συνέχισε ο Ισπανός.

“Πρώτον, επειδή αυτή τη στιγμή κυριαρχούν στο άθλημα (η Honda) και έχουν έναν πολύ δυνατό κινητήρα που δίνουν σε Red Bull και AlphaTauri”.

“Και δεύτερον, με τα νέα καύσιμα και τους νέους κανονισμούς, θα έχουν διαθέσιμα όλα τα εργαλεία ώστε να πετύχουν. Αυτό νιώθω”.

Ο Alonso εξήγησε πως πρόθεσή του, απ’ τη στιγμή που αποφάσισε να συνεχίσει να τρέχει, ήταν να εξασφαλίσει ένα συμβόλαιο που θα του έδινε τη δυνατότητα να μπει και σε μονοθέσιο της νέας γενιάς.

“Ήταν ένα σημαντικό σημείο, αυτό, δεν πρόκειται να πω ψέματα”, υπογράμμισε ο Alonso. “Το να δεσμευτώ σε ένα μονοετές συμβόλαιο δεν είχε ιδιαίτερο νόημα για μένα”.

“Δεν είναι ότι μου έδωσαν από άλλες ομάδες μονοετή συμβόλαια ή κάτι τέτοιο. Ήμουν πολύ σαφής στην Aston, από τις πρώτες μας συζητήσεις πως το ελκυστικό μέρος του project είναι όλα όσα χτίζουμε, οι νέες εγκαταστάσεις πέρυσι και η αεροσήραγγα φέτος, πιθανά και οι νέοι κανονισμοί του 2026 και η έλευση της Honda ως εταίρου”.

“Για μένα, αυτό ήταν μεγάλο σημείο, το να τρέξω υπό τους νέους κανονισμούς με ένα project φρέσκο, με νέα αεροσήραγγα και επίσης με τη Honda ως συνεργάτη. Ήταν πολύ, πολύ σημαντικό για μένα αυτό”.


f1fan.gr