Ο Toto Wolff εκτιμά πως η Mercedes θα πάλευε για βάθρο εάν δεν είχε υποστεί ένα καταστροφικό πρώτο stint που την έθεσε εντελώς εκτός συναγωνισμού στο Ιαπωνικό GP.

Κατά την επανεκκίνηση του σημερινού αγώνα στη Suzuka, μετά την κόκκινη σημαία για την επαφή και εγκατάλειψη των Ricciardo και Albon, η Mercedes επέλεξε να αλλάξει τη μέση γόμα που είχαν αρχικά οι οδηγοί της και να βάλει σκληρά ελαστικά, με στόχο να κάνει μια αλλαγή σε όλο το υπόλοιπο μήκος του αγώνα.

Αμφότεροι οι George Russell και Lewis Hamilton, όμως, δυσκολεύτηκαν να κάνουν ανταγωνιστικούς χρόνους και μετά την πρώτη τους αλλαγή στον αγώνα για νέα σκληρά, επέλεξαν στο τέλος να γυρίσουν στη μέση γόμα με την οποία είχαν ξεκινήσει, ώστε να κλείσουν το τελευταίο stint στη Suzuka.

Ο Russell, τελικά, τερμάτισε 7ος, προσπερνώντας στον τελευταίο γύρο τον Oscar Piastri, ενώ ο Hamilton δεν μπόρεσε να κάνει κάτι καλύτερο από την 9η θέση.

Για τον Wolff, αιτία του συγκεκριμένου, μη εντυπωσιακού αποτελέσματος, είναι ο ρυθμός του πρώτου stint, σχολιάζοντας πως η Mercedes θα εξετάσει το τί το προκάλεσε. Δήλωσε μάλιστα πως, αρχικά, υπήρχε η ελπίδα πως η W15 θα παλέψει για βάθρο σήμερα.

“Καταλήξαμε ακριβώς εκεί που ξεκινήσαμε και αυτό μας ήταν πολύ δύσκολο”, σχολίασε στο Sky Sports ο επικεφαλής της ομάδας του Brackley. “Είχαμε ένα δεύτερο και τρίτο stint που ήταν πολύ γρήγορο και θα μπορούσαμε να πάρουμε και βάθρο εάν δεν υπήρχε το καταστροφικό πρώτο stint”.

“Θα πρέπει να βρούμε τί συνέβη εκεί. Είχαμε υπερβολικά υψηλή θερμοκρασία, υπερθερμαίναμε εμείς υπέρμετρα τα ελαστικά μας;”.

Ο Wolff υποστήριξε την πρόταση της αλλαγής ελαστικών εν μέσω κόκκινης σημαίας για να γίνει μόλις ένα pitstop στον αγώνα, όμως θορυβήθηκε από την πτώση ρυθμού μέσα στον αγώνα, κάτι που ήταν και το καμπανάκι ώστε η ομάδα να αλλάξει τα πλάνα της.

“Θεωρώ πως ήταν σωστή απόφαση στο ξεκίνημα επειδή οι προβλέψεις έδειχναν αρκετά σταθερό γυρολόγιο”, ξεκαθάρισε ο Αυστριακός.

“Δεν απομακρύνονταν ιδιαίτερα οι ανταγωνιστές μας, όμως ξαφνικά βρεθήκαμε να χάνουμε περίπου δύο δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, ίσως και δυόμισι. Τη στιγμή εκείνη καταλάβαμε πως η στρατηγική μας δεν θα είχε αποτέλεσμα”.

Ο Hamilton, από την πλευρά του, υποπτεύθηκε πως ακόμα και με εντελώς διαφορετική στρατηγική στα ελαστικά της, η ομάδα θα είχε περάσει δύσκολα στο τέλος, επειδή και πάλι τα stint σκληρής γόμας θα χρειαζόταν να είναι δύο μέσα στον αγώνα, λόγω των επιλογών που είχε κάνει η ομάδα στην κατανομή γομών από την αρχή.

Η Mercedes και η McLaren είχαν επιλέξει ένα παραπανίσιο σετ σκληρής γόμας (δύο για κάθε οδηγό) και μόλις ένα σετ μέσης γόμας για τον αγώνα της Κυριακής. Στον αντίποδα, Red Bull και Ferrari είχαν κάνει το ακριβώς ανάποδο: ένα σετ σκληρής και δύο μέσης ανά οδηγό.

“Δεν ξέρω τί διαφορετικά θα μπορούσαμε να κάνουμε με άλλη στρατηγική, εάν δηλαδή μέναμε με τη μέση στην εκκίνηση. Αλλά και πάλι είχαμε δύο πολύ άσχημα stint με τη σκληρή γόμα που έπρεπε να τα κάνουμε”. ήταν το πρώτο σχόλιο του Βρετανού.

“Σήμερα είχαμε μια πραγματική πρόκληση. Θεωρώ πως αποκόμισα και συντρίμμια στην εκκίνηση, όταν ο Charles ήρθε από την εξωτερική. Είχα τεράστια υποστροφή στο πρώτο stint και δεν μπορούσα να στρίψω σωστά το αυτοκίνητο στις στροφές. Γι’ αυτό και επέλεξα να αφήσω τον George να περάσει”.

“Η σκληρή γόμα ήταν πραγματικά κακή, όπως είπα, αλλά η μέση αποδείχτηκε καλύτερη. Εκ των υστέρων, φάνηκε πως θα έπρεπε να είχαμε πάει σε κατανομή δύο σετ μέσης για τον αγώνα. Γενικά, ωστόσο, το μονοθέσιο ήταν αρκετά κακό σήμερα”.


f1fan.gr