Μεγάλες αλλαγές αναμένονται από την επόμενη σεζόν στα Rally1 και Rally του WRC, οι οποίες και μόλις κατακυρώθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Σύντομα, η υβριδική τεχνολογία αναμένεται να αποχωρήσει από την κορυφαία κατηγορία του WRC, με τη συγκεκριμένη απόφαση να αποτελεί μέρος των αλλαγών κανονισμών που αποφάσισε σήμερα το WMSC.

Η ομάδα εργασίας του WRC έδωσε στη FIA ένα roadmap για το μέλλον του πρωταθλήματος, το οποίο περιλάμβανε λεπτομέρειες για την προώθηση, το αγωνιστικό και τεχνολογικό σκέλος της σειράς. Νέοι κανονισμοί αναμένεται να συντεθούν από την Κομισιόν του WRC και να παραδοθούν στη συνάντηση του Ιουνίου του WMSC για κατακύρωση.

Η πλήρης αναθεώρηση των Rally1, μέρος της οποίας είναι ο περιορισμός των ισχύος των αυτοκινήτων με περιορισμούς στο turbo και στην αεροδυναμική, εναρμονίζεται πλήρως με τη νέα λογική των Rally2+ αυτοκινήτων. Τα τωρινά Rally2 αυτοκίνητα θα μπορούν να εξοπλιστούν με πακέτο που να περιλαμβάνει μεγαλύτερο περιοριστή στο turbo, προαιρετικό κιβώτιο με πεντάλ δίπλα από το τιμόνι για αλλαγή σχέσεων, περισσότερα αεροδυναμικά βοηθήματα και μεγαλύτερη εξάτμιση.

Οι αλλαγές αυτές, που θα εφαρμοστούν εγκαίρως ενόψει 2025, έχουν στόχο να μειώσουν τη διαφορά ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, καθιστώντας τα τωρινά υβριδικά θηρία αχρείαστα στο τέλος του 2024, μετά από μόλις τρεις σεζόν χρήσης.

Επιπλέον στις αλλαγές για το 2025, η Ομάδα Εργασίας πρότεινε σημαντική αναθεώρηση και για το 2026 στους κανονισμούς. Βάσει του concept των Rally1, τα νέα αγωνιστικά θα χρησιμοποιούν ένα κοινό κελί ασφαλείας, επιτρέποντας σε κατασκευαστές ή μετασκευαστές να εξελίξουν αγωνιστικά χρησιμοποιώντας τα δικά τους σώματα αυτοκινήτων από αυτοκίνητα B-Class, C-Class, Compact SUV ή Concept. Η επίδοση θα ισοσκελίζεται μέσω κέντρου βαρύτητας και αεροδυναμικής.

Η ισχύς στα αγωνιστικά του 2026 θα έχει ταβάνι τα 330 bhp και θα ελέγχεται από καμπύλη αναφοράς στη ροπή. Τα αυτοκίνητα θα κοστίζουν έως 400.000 ευρώ, με κινητήρες και τεχνολογία μετάδοσης κίνησης που θα έρχεται από τα Rally2.

Η τελική τεχνική ντιρεκτίβα προσανατολίζεται προς την εφαρμογή μιας αμιγούς ηλεκτρικής κατηγορίας το συντομότερο δυνατό. Το τεχνικό τμήμα της FIA έχει αναλάβει το να εδραιώσει κατάλληλους κανονισμούς που θα διατηρούν τα κελιά ασφαλείας των Rally1 και θα πετυχαίνουν ισότητα στην επίδοση με τα Rally1 που θα χρησιμοποιούν βιώσιμα καύσιμα.

Αναφορικά με το αγωνιστικό σκέλος, το roadmap προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες στα κατά τόπους event να αποφασίζουν τα προγράμματά τους, κάτι που ήδη παρατηρείται από φέτος, με τη Σαρδηνία να διοργανώνει αγώνα εντός 48 ωρών (Παρασκευή μεσημέρι με Κυριακή μεσημέρι).

Ενώ το κομμάτι του πώς θα εκκινήσει παραμένει ελεύθερο για τους διοργανωτές των Rally, η λήξη τους παραμένει αγκυρωμένη στην Power Stage, η οποία και θα πρέπει να είναι η τελευταία ειδική σταθερά.

Επίσης, τα απομακρυσμένα σημεία service των ομάδων αναμένονται να επιστρέψουν από το 2025, με περισσότερες λεπτομέρειες επί του θέματος να αναμένονται τον Ιούνιο.

Η συνέχεια για τις τελικές ανακοινώσεις γύρω από το μέλλον ενός σπορ που σταθερά πλέον επισκέπτεται και τη χώρα μας, αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον!


f1fan.gr