Ο επικεφαλής της Ferrari, Fred Vasseur, υποβάθμισε την πρόσφατη βελτίωση της McLaren, η οποία την έχει φέρει στη θέση να διεκδικεί βάθρα.

Από το ξεκίνημα μιας σειράς ριζικών αναβαθμίσεων, η οποία έγινε για πρώτη φορά στην Αυστρία, ο Lando Norris και η McLaren έχουν πετύχει 4 βάθρα (Μ. Βρετανία, Ουγγαρία, Σιγκαπούρη, Ιαπωνία), ενώ και ο rookie Oscar Piastri ανέβηκε στο βάθρο στη Suzuka.

Η συγκεκριμένη μεταμόρφωση της McLaren στους τελευταίους 8 αγώνες έχει τραβήξει τα βλέμματα πολλών στα paddock, όχι όμως του Fred Vasseur, του επικεφαλής της Ferrari. Ο Γάλλος, θεωρεί πως η ομάδα του Woking απλά δεν απέδιδε τα αναμενόμενα στην αρχή της σεζόν, αν και υπήρχαν δείγματα υποσχόμενου ρυθμού σε συνθήκες ενός γύρου, με τον Norris να κάνει στην Ισπανία τον τρίτο χρόνο στις κατατακτήριες.

“Δεν είμαι σίγουρος πως διαβάζουμε με τον ίδιο τρόπο τη φετινή σεζόν”, σχολίασε ο Vasseur όταν ρωτήθηκε από το Motorsport.com για τον ρυθμό της MCL60.

“Θεωρώ πως είχαν κάποιο μεγάλο πρόβλημα στο ξεκίνημα, και ύστερα ανέκαμψαν αρκετά γρήγορα, επειδή, ακόμα και στη Βαρκελώνη, κατετάγησαν στη 2η σειρά του grid”.

“Θεωρώ πως τότε ήταν ο Max, ο Carlos και μετά ο Lando και ο Lewis στη δεύτερη σειρά, ήταν ήδη δηλαδή ανταγωνιστικοί. Και αυτού του τύπου οι πίστες ταιριάζουν πιθανώς περισσότερο σε άλλα μονοθέσια απ’ ότι στο δικό μας. Αλλά σίγουρα δεν έχει να κάνει με καθαρό ρυθμό και προοπτικές, έχει να κάνει και με την ευκολία οδήγησης επίσης”.

“Κάθε φορά που κάνεις μια βελτίωση θα πρέπει επίσης να βοηθήσεις τον οδηγό να βελτιωθεί και αυτός, αυτό μπορεί να φέρει ολόκληρο φαινόμενο χιονοστιβάδας. Και πάλι. πρόκειται για ένα μικρό βήμα σε σχέση με τη Red Bull”.

Ο Vasseur συμφώνησε πως ο αγώνας της Ferrari στη Suzuka ήταν μια επιπλέον απόδειξη πως η ομάδα του Maranello διαχειρίζεται σωστά το κομμάτι της διαχείρισης ελαστικών, το οποίο και προκάλεσε αρκετά προβλήματα στην αρχή της σεζόν στους οδηγούς της.

Ο Charles Leclerc τερμάτισε 4ος, αν και με αρκετά δευτερόλεπτα διαφορά από τις McLaren, ενώ ο Carlos Sainz τερμάτισε 6ος, όταν κολλημένος πίσω από τον Lewis Hamilton στον τερματισμό.

“Θεωρώ πως έχουμε κάνει μια καλή βελτίωση σε σχέση με την αρχή της σεζόν”, σχολίασε ο Vasseur αναφορικά με το κομμάτι της φθοράς και διαχείρισης των ελαστικών.

“Από την άλλη, όμως, φανήκαμε ίσως λίγο συντηρητικοί, και θεωρώ πως αυτό ίσχυσε και για όλους στο grid. Τρομάξαμε περισσότερο απ’ τη φθορά απ’ όσο χρειάστηκε. Σε όλο τον αγώνα το είχαμε υπό έλεγχο. Και θεωρώ πως στο κομμάτι αυτό έχουμε παρουσιάσει καλή βελτίωση”.

“Είναι σίγουρο πως εάν δείτε τους πρώτους αγώνες της σεζόν, η φθορά ή η διαχείριση των ελαστικών δεν ήταν πάντα το δυνατό μας χαρτί, ας πούμε”.

“Ερχόμενοι στη Suzuka και με τη θερμοκρασία που είχε, διατρέχαμε έναν μικρό κίνδυνο. Αλλά στο τέλος της ημέρας, θεωρώ πως τα πήγαμε πολύ καλά στο κομμάτι αυτό. Ο αγώνας μας πήγε ελεγχόμενα, η στρατηγική ήταν σωστή. Τα πήγαμε καλά. Κάναμε ένα σαφές βήμα βελτίωσης σε σχέση με το πρώτο μέρος της σεζόν”.

Ο Vasseur επέμεινε, τέλος, πως η ομάδα του αποφάσισε σωστά στο κομμάτι των pitstop του Carlos Sainz, τον οποίο και άφησε περισσότερο στην πίστα στο δεύτερό του stint, ώστε να βγει πιο αργά με φρέσκια γόμα και να πιέσει στους τελευταίους γύρους, ώστε να επιτεθεί στις Mercedes των Russell και Hamilton.

“Θεωρώ πως το πρώτο pit stop ήταν αρκετά οριακό για να κρατηθούν και τα δύο μονοθέσια μπροστά από τον Lewis. Ήταν θέμα δεκάτων πιθανώς, και θεωρώ πως η ομάδα πήρε τη σωστή απόφαση. Η δεύτερη αλλαγή ήταν πιο στρατηγική. Και θεωρώ πως αυτή η επιλογή εγκρίθηκε και από τον Carlos, αλλά συμφωνήσαμε πως θα έπρεπε να επεκτείνουμε το stint ώστε να έχουμε πλεονέκτημα γόμας στους τελευταίους γύρους”.

“Εάν αντιγράψεις απλά τη στρατηγική του Lewis και βγεις πίσω του, τότε χωρίς μεγάλη διαφορά ρυθμού θα παραμείνεις από πίσω του”.


f1fan.gr