Η Williams αποκάλυψε το πραγματικό σχέδιο της FW46, του μονοθεσίου της για το 2024, στο shakedown που έκανε σήμερα η ομάδα στην πίστα του Sakhir στο Bahrain.

Η ομάδα του Grove επέλεξε να αφήσει πολύ νωρίς την εξέλιξη του μονοθεσίου το 2023, ώστε να εστιάσει τους πόρους της στην ερχόμενη σεζόν, και να παρουσιαστεί αρκετά πιο βελτιωμένη.

Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχει υιοθετήσει η βρετανική ομάδα αφορά την ανάρτηση, η οποία από τύπου pull-rod έχει γυρίσει σε push-rod στο πίσω μέρος της FW46. Η συγκεκριμένη αλλαγή ενδεχομένως να οφείλεται και στο γεγονός πως στην αντίστοιχη μετάβαση έχει προχωρήσει και η Mercedes, η οποία προμηθεύει τη Williams με μονάδες ισχύος και κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και πίσω ανάρτηση.

Όπως και οι Mercedes και Aston Martin έχουν κάνει, η Williams επέλεξε για την εμπρός ανάρτησή της να διατηρήσει το push-rod σχεδιασμό που ήδη είχε.

Το φετινό μονοθέσιο είναι εν πολλοίς μια μεγάλη εξέλιξη του περσινού, ειδικά στο κομμάτι των αεροδυναμικών εξαρτημάτων. Αλλαγές ωστόσο μπορούν να φανούν με το μάτι εύκολα, με πρώτη και κύρια την εμπρός πτέρυγα και το ρύγχος αυτής.

Το ρύγχος της FW46 φέτος είναι αρκετά πιο μεγάλο και πεπλατυσμένο, ενώ η μύτη του ρύγχους έχει μια πιο τετραγωνική διατομή που είναι στενότερη από το κυρίως σώμα, εν αντιθέσει με την περσινή πτέρυγα που είχε πιο στρογγυλή μύτη και ομαλότερη μετάβαση προς το κυρίως σώμα.

Το υπόλοιπο μέρος της πτέρυγας ακολουθεί την εξέλιξη που η ομάδα του Grove επιχειρεί από το 2023 στη συγκεκριμένη περιοχή του μονοθεσίου, με τα μη κινούμενα μέρη κάτω από το ρύγχος να έχουν γίνει στενότερα, ενώ τα κινούμενα οριζόντια στελέχη είναι πλατύτερα.

Στην περιοχή των sidepods, ένα μέρος με πολλά περιθώρια εξέλιξης και αρκετές παραλλαγές στα μονοθέσια των ομάδων από 2023 σε 2024, η Williams ακολούθησε την τάση που υιοθετεί σε γενικές γραμμές η πλειοψηφία του grid, την οποία και πρωτοεδραίωσε η Red Bull. Έτσι, κάτω από τις εισαγωγές αέρα υπάρχει διαμόρφωση τύπου underbite, ώστε να αυξηθεί το ύψος του σημείου ανακοπής του αέρα. Αυτό δίνει μεγαλύτερη προστασία στην εισαγωγή του αέρα από τυρβώδεις ροές, τις οποίες προκαλεί το εμπρός μέρος του μονοθεσίου (αναρτήσεις, πτέρυγα, τροχοί).

Το υπόλοιπο μέρος των sidepod έχει δουλευτεί γύρω από την προηγούμενη αυτή αλλαγή, μέρος της οποίας είναι και η αλλαγή της γεωμετρίας στα πλευρά του μονοθεσίου, όπου στην άνω επιφάνεια υπάρχει και μια διαμόρφωση τύπου καταρράκτη.

Η άκρη του πατώματος της FW46 μοιάζει με πολλές επιλογές που έχουν δοκιμάσει οι ομάδες κατά τη διάρκεια του 2023. Το μπροστά μέρος της άκρης του πατώματος ανασηκώνεται προς τα επάνω με μια σειρά πτυχωτών αυλακιών, σε μια προσπάθεια η ροή του αέρα να διαχειριστεί όπως η ομάδα επιθυμεί.

Η νέα πίσω πτέρυγα του μονοθεσίου, τέλος, παρουσιάζει επίσης αλλαγές, κυρίως στην περιοχή της ένωσης του οριζόντιου με τα κατακόρυφα στελέχη, ενώ η διαμόρφωση στο κάτω σκέλος των κατακόρυφων στελεχών έχει διατηρηθεί.


f1fan.gr