Η FIA επέβαλε και επίσημα απαγόρευση στις αεροδυναμικές δοκιμές ενόψει των κανονισμών του 2026, μέσω αλλαγών στους αγωνιστικούς κανονισμούς που εγκρίθηκαν σήμερα.

Κατόπιν συμφωνίας στην τελευταία συνάντηση της επιτροπής της F1, οι ομάδες δεν έχουν πλέον το δικαίωμα για δοκιμές σε αεροσήραγγα ή CFD πάνω στη νέα γενιά μονοθεσίων του 2026, με την απαγόρευση να τίθεται σε ισχύ μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2025. Η συγκεκριμένη συμφωνία γίνεται στα ίδια πρότυπα με αυτή της τωρινής γενιάς, όταν και τότε είχαν απαγορευτεί οι δοκιμές πριν από συγκεκριμένη ημερομηνία.

Αν και οι τεχνικοί κανονισμοί των μονοθεσίων δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα, οι ομάδες βρίσκονται σε καλό σημείο αντίληψης του προς τα πού οδεύει η νέα γενιά.

“Με την εξαίρεση των τεστ σε κλίνες δυναμομέτρησης, όπου στόχος είναι η εξέλιξη των συστημάτων πέδησης, με ελάχιστη ροή αέρα, και δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες δοκιμές δεν δοκιμάζουν παράλληλα (ή με οποιοδήποτε τρόπο δίνουν δεδομένα ή γνώση επ’ αυτών) και την επίδοση ή αντοχή εξαρτημάτων/συστημάτων που θεωρούνται ως κέλυφος μονοθεσίου, καμία δοκιμή σε αεροσήραγγα δεν μπορεί να γίνει με τη χρήση γεωμετρίας μονοθεσίου μερικώς ή εν μέρει εναρμονισμένης ή προερχόμενης από τις εκδιδόμενες εκδοχές των τεχνικών κανονισμών του 2026 ή των προτεινόμενων γεωμετριών και σχεδίων από τη FIA ενόψει 2026”, αναφέρουν οι αγωνιστικοί κανονισμοί του αθλήματος πλέον, τόσο για το 2023 όσο και για το 2024.

Με την ίδια λογική απαγορεύονται και οι δοκιμές με πακέτα CFD μέχρι και το τέλος του 2024.

Οι ομάδες διατηρούν το δικαίωμα των προκαταρκτικών εργασιών R&D ενόψει 2026, με την προϋπόθεση ότι αυτές δεν αφορούν το κομμάτι της αεροδυναμικής.

Άλλη μια αλλαγή στους αγωνιστικούς κανονισμούς της ερχόμενης σεζόν αφορά τις δοκιμές που έχει διαθέσιμες η Pirelli, με τον αριθμό να ανεβαίνει από τις 35 στις 40 ημέρες. Επίσης, διεγράφη ο περιορισμός που μέχρι πρότινος υπήρχε για συγκεκριμένη περιθώριο τέτοιων δοκιμών, το οποίο ήταν από τον πρώτο αγώνα της σεζόν έως και τις 15 Δεκεμβρίου. Ο περιορισμός αυτός πλέον δεν υπάρχει.

Επίσης, μπήκαν στο πρόγραμμα συνολικά 4 ημέρες δοκιμών για το project της FIA αναφορικά με το νερό που αφήνουν πίσω τους τα μονοθέσια στη βροχή (spraying). Υπενθυμίζουμε πως τον Ιούλιο, στο Silverstone, είχαν γίνει κάποιες πρώτες δοκιμές, ωστόσο δεν στέφθηκαν από επιτυχία.

Αλλαγές έγιναν και σε πιο διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν τις διαδικασίες στα Grand Prix: Η περίοδος προειδοποίησης για έναρξη σε αγώνα υπό στάση έπεσε από τα 2 στο 1 λεπτό, ενώ και το pit lane θα ανοίγει για τα μονοθέσια 40 λεπτά πριν τον αγώνα και όχι 50.

Όσον αφορά τις εκκινήσεις από το pitlane, οι ομάδες μπορούν πλέον να δουλεύουν πάνω στα μονοθέσια που βρίσκονται στη λωρίδα κίνησης “για μια περίοδο που θα λήγει 90 δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση του γύρου σχηματισμού, μετά την οποία όλο το προσωπικό και ο εξοπλισμός θα πρέπει να έχουν απομακρυνθεί από τη λωρίδα κίνησης”.

Ακόμα μια μικρή αλλαγή αφορά τις έρευνες των ανθρώπων της FIA στα μονοθέσια μετά τις διαδικασίες, με τη FIA να μπορεί πλέον να επιλέγει “συγκεκριμένα” μονοθέσια για επιπλέον ελέγχους και όχι “τουλάχιστον τρία”, που ίσχυε μέχρι πρότινος.

Τελευταία, και ευχάριστη για όλους θα λέγαμε, αλλαγή, είναι αυτή της διαγραφής όλων των αναφορών στα “κλειστά event”, ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει τους αγώνες που έγιναν υπό την πανδημία του COVID, όταν και οι εξέδρες και τα paddock ήταν άδεια από κόσμο, ενώ υπήρχαν περιορισμοί και στον αριθμό του προσωπικού που κάθε ομάδα είχε διαθέσιμο.


f1fan.gr