Ο επικεφαλής της Williams, James Vowles, δήλωσε πως προτεραιότητα αποτελεί η επένδυση στο μέλλον της ομάδας και όχι η μικρή βελτίωση του μονοθεσίου του 2023.

Από το ξεκίνημα της φετινής σεζόν, ο James Vowles είναι ο εκλεκτός που επέλεξαν από τη Dorilton Capital ώστε να ηγηθεί της προσπάθειας ανοικοδόμησης του project στη Williams, με τον Vowles να αφήνει τον πρότερο ρόλο που κατείχε στη Mercedes.

Αρκετά άμεσα, ο Vowles ξεκαθάρισε στους επενδυτές της ομάδας πως θα χρειαστούν χρόνια, μιας και ο οργανισμός υστερούσε σε πολλά επίπεδα σε σχέση με τις αντίπαλες ομάδες, ειδικά στο κομμάτι των υποδομών στο Grove.

Παρ’ όλα αυτά, η βρετανική ομάδα φέτος έχει κάνει κάποιες ομολογουμένως εντυπωσιακές εμφανίσεις, με τον Alex Albon να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τα οφέλη της FW45 σε πίστες μικρής κάθετης δύναμης, αλλά και ορισμένες στρατηγικές αποφάσεις που απέδωσαν όταν χρειάστηκε.

Σε συνέντευξή του στο Motorsport.com, όμως, ο Vowles δήλωσε πως δεν πρόκειται να θυσιάσει με τίποτα την μακροπρόθεσμη πρόοδο της ομάδας του για κάποια παραπάνω κέρδη μέσα στο 2023.

«Το ενδιαφέρον μου δεν βρίσκεται στη φετινή χρονιά. Δεν βρίσκεται καν στην επόμενη. Το ενδιαφέρον μου βρίσκεται στο να θέσω τις δομές και τα συστήματα για το ’25, το ’26 και παραπέρα», εξήγησε ο Vowles.

«Ο λόγος που αυτό το εξηγώ σε όλο τον οργανισμό και το δηλώνω και δημοσίως είναι ο εξής: Είναι πολύ εύκολο, λόγω του χαρακτήρα της Formula 1, να παρασυρθείς από τη στιγμή και να κάνεις τα πάντα ώστε να τη βελτιώσεις».

«Εάν όμως θυσιάζεις και το παραμικρό από το μέλλον, τότε κάνεις τα πράγματα λάθος».

Η συγκεκριμένη στάση του Vowles αποτελεί αλλαγή στη φιλοσοφία όλης της ομάδας, η οποία έχει περάσει από πολλά χρόνια βραχυπρόθεσμης επιβίωσης λόγω έλλειψης επενδύσεων (οδηγοί-χορηγοί κυρίως). Από το 2020 και μετά, που εξαγοράστηκε από τη Dorilton Capital, υπάρχει η ρευστότητα για επενδύσεις.

«Αυτό στο οποίο η συγκεκριμένη ομάδα ήταν καλή για πολλά χρόνια ήταν στο να εστιάζει στο τώρα. Και το τώρα σε κάνει καλό μόνο για πολύ μικρό χρονικό διάστημα στον χρόνο και στο τέλος μένεις πίσω», προειδοποίησε ο Vowles.

«Ακόμα και άλλες ομάδες κάνουν καλή δουλειά μεσοπρόθεσμα, όμως εάν κανείς πάρα πολύ καλή δουλειά μακροπρόθεσμα, τότε κάνεις το άλμα. Αυτό το άλμα εδραιώνεται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».

«Δείτε το ως προπόνηση αντοχής για το τρέξιμο. Αυτή η προπόνηση θα αποδώσει μεταγενέστερα οφέλη. Ακόμα και εάν δεν τρέχεις για δύο εβδομάδες, εξακολουθείς να απολαμβάνεις τα οφέλη. Μπορείς να κάνεις sprint και να είσαι απόλυτα εντυπωσιακός για μια περίοδο. Αλλά εάν σταματήσεις, τότε αμέσως δεν θα είσαι το ίδιο γρήγορος. Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στη διαδικασία του να στήσουμε τον μακροπρόθεσμο ρυθμό των πραγμάτων».

Αυτό, ασφαλώς, δεν σημαίνει πως η ομάδα θα εγκαταλείψει εντελώς το 2023, στο οποίο αυτή τη στιγμή η Williams βρίσκεται στην 7η θέση στους Κατασκευαστές. Ειδικά με το Ιταλικό GP στη Monza να ακολουθεί μέσα στο Σεπτέμβρη, ακόμα μια πίστα που ταιριάζει στην FW45.

Επίσης ευνοϊκή για το πακέτο που οδηγούν οι Alex Albon και Logan Sargeant δείχνει να είναι και η πίστα πόλης του Las Vegas, όπου επίσης δεν υπάρχουν υψηλής κάθετης δύναμης καμπές. Αυτά τα δύο venues, σε συνδυασμό με τη μη αισιόδοξη εικόνα που, μέχρι τώρα τουλάχιστον, δείχνουν οι AlphaTauri, Alfa Romeo και Haas (κυρίως στον αγώνα), ενδεχομένως να αποτελέσουν αρκετά ώστε η Williams να ξεκολλήσει από τον πάτο της βαθμολογίας.

«Με το μονοθέσιο που έχουμε, θα κάνω το μέγιστο δυνατό, όπως επίσης και όλη η ομάδα, ώστε να πάρουμε κάθε βαθμό που μπορούμε. Αυτό εννοείται’, πρόσθεσε ο Vowles.

«Αυτό που δεν εννοείται, ωστόσο, είναι πως εάν μου δίνατε μια ευκαιρία ανάμεσα στο να βρω ένα millisecond περισσότερο φέτος ή να επενδύσω στο μέλλον, τότε η απόφαση που α έπαιρνα θα ήταν αρκετά εύκολη».

f1fan.gr