Η McLaren έχει προκύψει ως ο κοντινότερος αντίπαλος της Red Bull από το καλοκαίρι και ύστερα, όταν και άλλαξε ριζικά η MCL60 σε Αυστρία, Μ. Βρετανία και Ουγγαρία.
Ο Norris έχει πάρει πέντε βάθρα στους τελευταίους 6 αγώνες, με τον rookie Oscar Piastri να έχει συμπληρώσει ακόμα δύο. Όλα δείχνουν πως η εσωτερική αναδιάρθρωση του Andrea Stella στο Woking λειτουργεί.
Η σταθερότητα με την οποία η ομάδα βελτιώθηκε, ξεχωρίζοντάς την από τα σκαμπανεβάσματα των Ferrari και Mercedes, έχει ανεβάσει τις προσδοκίες εντός του οργανισμού, θεωρώντας πως μέσα στο 2024 θα είναι εφικτό να παλέψουν στα ίσα με τους Max Verstappen και Red Bull.
Ερωτώμενος για το εάν κάτι τέτοιο είναι ρεαλιστικό, ο Lando Norris απάντησε: “Ίσως. Απ’ όταν φέραμε την αναβάθμιση στην Αυστρία, είμαι ο δεύτερος οδηγός σε συγκομιδή βαθμών. Θεωρώ πως και ως ομάδα είμαστε δεύτεροι σε βαθμούς”.
“Φυσικά, κάναμε κάποια τεράστια βήματα βελτίωσης και το γεγονός πως συζητάμε για το εάν μπορούμε να ζορίσουμε τη Red Bull ή όχι, εκτιμώ πως είναι ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα για εμάς φέτος”.
“Μιλάμε για έναν από τους καλύτερους οδηγούς στην ιστορία της Formula 1, σε ένα από τα πιο κυριαρχικά μονοθέσια”.
“Και για μας, το να βρεθούμε από τη θέση που ήμασταν στο Bahrain στο να βρεθούμε κοντά και να παλέψουμε με τη Red Bull, θεωρώ πως αποτελεί εξαιρετικό σημάδι για το μέλλον. Γνωρίζουμε πως περιμένουμε πολλές ακόμα αλλαγές να έρθουν του χρόνου. Είμαι ενθουσιασμένος, λοιπόν”.
“Δεν υπάρχει νόημα να το σκεφτόμαστε όμως μέχρι του χρόνου. Αλλά θα είμαι αισιόδοξος και πιστεύω πως, ως ομάδα, μπορούμε να το πετύχουμε”.
Another night race up next you say… 🤩#LasVegasGP 🔜 https://t.co/ZCz9ggun6q pic.twitter.com/7uTGmyXClP
— McLaren (@McLarenF1) November 10, 2023
Το δεκανίκι που έχει στο πλευρό της η McLaren σε αυτό της το εγχείρημα είναι η νέα της αεροσήραγγα, η οποία μπήκε στην πρίζα μόλις τον Ιούλιο, ώστε να συνεισφέρει πάνω στην ώρα για την εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης σεζόν. Σημαντικές επίσης και οι αναβαθμίσεις στο κατασκευαστικό τμήμα καθώς και η προσέλκυση και στελέχωση του οργανισμού με διακεκριμένες προσωπικότητες, όπως ο Rob Marshall της Red Bull. Ωστόσο, κάποιες από τις αλλαγές δεν αναμένεται να επηρεάσουν πολύ την επόμενη σεζόν, με τον αντίκτυπό τους να ξεδιπλώνεται κυρίως από το 2025 και ύστερα.
Το αντεπιχείρημα, ωστόσο, είναι πως η Red Bull με τη φετινή της κυριαρχία έχει στρέψει από πολύ νωρίς το ενδιαφέρον στην RB20, έχοντας περισσότερους πόρους στα χέρια της.
Ο Stella, από την πλευρά του, πιστεύει πως, αν και η βελτίωση της ομάδας του το 2023 αποτελεί μια καλή πλατφόρμα για το 2024, θα χρειαστεί προσοχή στον ρυθμό εξέλιξης με τον οποίο κινούνται από το καλοκαίρι οι ομάδες, μιας και αυτό είναι σημαντικότερο από το τελείωμα στη φετινή χρονιά.
“Το πού βρίσκεσαι με το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς εν μέρει εξαρτάται από το σημείο στο οποίο βρίσκεσαι φέτος, επειδή αποτελεί και το σημείο έναρξης για όλους”, σχολίασε ο Ιταλός.
“Όμως, η βαθμίδα εξέλιξης που έχεις για 6, 7 μήνες είναι πολύ πιο σημαντική. Πρόκειται για μια πολύ μακρά περίοδο η οποία αφορά κυρίως τη δουλειά που κάνεις πάνω στο επόμενο μονοθέσιο. Η δουλειά που αυτή τη στιγμή κάνουμε αναφορικά με την αεροδυναμική και τη μηχανολογική εξέλιξη είναι πολύ πιο σημαντικές από το σημείο εκκίνησης για το 2024”.