Ο Adrian Newey αποκάλυψε πως αυτή τη στιγμή δεν βρίσκεται στα πλάνα του η αποχώρηση από τη F1 και τη Red Bull.

Ο Newey, που σήμερα γιορτάζει τα 65α του γενέθλια, θεωρείται ένας από τους πρωτεργάτες του project Red Bull, δομώντας μια ομάδα από το μηδέν πίσω στο 2006, καθιστώντας την έναν από τους πιο πετυχημένους οργανισμούς που πέρασαν ποτέ από τη F1.

Έχοντας ξεκινήσει την καριέρα του στη μικρή Leyton House, ο Newey δεν άργησε να τραβήξει τα βλέμματα μεγαλύτερων ομάδων, με τη Williams αρχικά και τη McLaren στη συνέχεια να συνεργάζονται μαζί του. Απολογισμός των δύο αυτών συνεργασιών, στα 90s και πρώιμα 00s ήταν 6 τίτλοι σε Οδηγούς και 6 σε Κατασκευαστές.

Στη συνέχεια, με τον Newey να αποχωρήσει από την ομάδα του Woking το 2005, ο Christian Horner, επικεφαλής του νεότευκτου project της Red Bull, δελέασε τον Βρετανό να έρθει στους Κόκκινους Ταύρους και να γίνει δομικός λίθος του νέου αυτού εγχειρήματος. Σχεδιάζοντας μονοθέσια που έφεραν την ομάδα στην κορυφή από το 2009 και έπειτα, με 4 ντάμπλ την περίοδο 2010-2013, την εποχή του blown diffuser, ο Newey συστηματικά έδινε σχέδια-πρότυπα στη Red Bull, με τις αλλαγές κανονισμών του 2022 να φέρνουν ξανά την ομάδα στον αφρό.

Παρά το γεγονός πως, πλέον, ο Newey δεν καταπιάνεται ιδιαίτερα με τον σχεδιασμό αυτού καθ’ αυτού του μονοθεσίου, έχοντας την ελευθερία χρόνου και κίνησης να κυνηγήσει κι άλλα project, ο Βρετανός αποτελεί σταθερά ένα μεγάλο πλεονέκτημα της ομάδας, ενώ το γεγονός πως δεν σκοπεύει σύντομα να αποχωρήσει από τη F1, είναι ένας λόγος για χαμόγελα στο Milton Keynes.

“Απολύτως”, ήταν η απάντηση του Newey όταν ρωτήθηκε από το Motorsport.com αναφορικά με το εάν εξακολουθεί να απολαμβάνει τη δουλειά του εντός της Red Bull.

“Όταν πήγα στη Williams και τη McLaren, ήταν ήδη δύο εξαιρετικές ομάδες, έχοντας κερδίσει αγώνες και πρωταθλήματα πολύ πριν από εμένα. Έτσι, απαιτήθηκαν λίγα από την πλευρά μου στο κομμάτι των υποδομών. Η δουλειά μου αφορούσε μονάχα το σχεδιαστικό κομμάτι”.

“Ωστόσο, γι’ αυτό ακριβώς πήγα στη Red Bull, ήταν ένα ρίσκο στην καριέρα μου εκείνη την εποχή, αλλά ήθελα το είδος της εμπλοκής στην εξέλιξη μιας ομάδας, ήδη απ’ την αρχή της”.

“Υπό το πρίσμα αυτό, έχοντας εξ’ αρχής εμπλακεί στην ανάπτυξη της ομάδας, με τον Christian και τον Helmut, γιατί να θέλω να αποχωρήσω από κάτι τέτοιο;”.

Υπήρξε, ωστόσο, ένα σημείο στην πορεία του Newey στη Red Bull που σκέφτηκε την αποχώρηση. Αυτό ήταν το 2014, όταν, υπό τους νέους κανονισμούς, η Red Bull είχε στα χέρια της έναν κινητήρα από τη Renault χωρίς δυνατότητα ανταγωνισμού του ανώτερου κινητήρα που είχε παράξει η Mercedes.

“Η μόνη φορά που έφτασα κοντά στην αποχώρηση ήταν το 2014 και ήταν για εντελώς διαφορετικούς λόγους”, εξήγησε ο Newey. “Πολύ απλά, εκείνο τον καιρό, είχαμε μια μονάδα ισχύος που δεν απέδιδε όπως θα θέλαμε, κάτι που ασφαλώς μπορεί να τύχει”.

“Δεν φαινόταν πως υπήρχε τεράστια επιθυμία από τον προμηθευτή, όχι από τα παιδιά που εργάζονταν στο εργοστάσιο, αλλά από τους υψηλά ιστάμενους, ώστε να επενδύσουν και να βελτιώσουν την κατάσταση”.

“Έτσι, βρίσκεσαι σε μια αρκετά στενάχωρη κατάσταση. Όπως όλοι γνωρίζουμε, για να κερδίσεις πρωταθλήματα, θα πρέπει να έχεις τρεις παράγοντες στη σωστή θέση, τον οδηγό, το σασί και τον κινητήρα. Εάν ένα απ’ αυτά δεν είναι στο σωστό επίπεδο, δεν θα κερδίσεις”.

 

f1fan.gr